آلمان و فرانسه محتاج به دعا

© REUTERS / Srdjan Zivulovicاتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلمان و فرانسه – ضعیف ترین حلقه در سیستم مناسبات بین الملل هستند.

در جامعه کارشناسی  بحث در باره علل  و عواقب سری عملیات تروریستی  در آلمان  ادامه دارد. این سری عملیات با  عملیات تروریستی  در فرانسه اواخر سال 2015 میلادی مقایسه می شود.

پروفسور آلکساندر گوسییف،  رئیس انستیتوی  برنامه ریزی استراتژیک ، دکتر  علوم سیاسی  معتقد است  که اسلام گرایان،  آلمان و فرانسه را به عنوان طعمه های اصلی در اروپا انتخاب کردند.

—  جهان  به نقطه « توربولانس»  رسیده است که در این رابطه کشورهای اروپایی آلمان و فرانسه — ضعیف ترین حلقه  در این سیستم مناسبات بین الملل هستند.  اسلامیست ها  آنها را به عنوان طعمه های  اصلی انتخاب کردند. تمام عملیات تروریستی را باید از نقطه نظر بی ثباتی  اوضاع داخلی در  کشورهای بزرگ اروپایی بررسی نمود.  « درزهای» پایه های اتحادیه اروپا  « شکاف خورده است».

 به عقیده کارشناس روسیه،  سیاست اشتباه و غلط مقامات  اروپایی  علت اصلی بروز این    رویدادهاست.

—  مقامات  کنونی فرانسه و آلمان  فکر می کردند پناهجویانی که به  کشور آنها  پناهنده می شوند  سپاسگزار و مطیع و فرمانبردار آنها خواهند بود.  اما متأسفانه پناهجویان طور دیگری فکر می کنند.  آنها سپاسگزار آلمانی ها، فرانسوی ها و  انگلیسی ها نخواهند بود.  هر چیزی که راحت بدست آید  ارزشی نخواهد داشت.  در این رابطه  نباید انتظار داشت  که پناهجویان هر روز  زانو زده و دعاگوی  آلمانی ها و فرانسوی ها باشند. پناهجویان که از زندگی خودناراضی بودند فکر می کردند به این کشورهای  ثروتمند که بیایند چیزهای بیشتری دریافت خواهند کرد.  اما وضع طور دیگری از آب درآمد و در این رابطه، آنها  رفتار  بحدکافی  شدیدی از خود نشان خواهند داد».

آلکساندر گوسیف  به این نکته توجه نشان داده است که رسانه ها و تعدادی از سیاستمداران اروپایی  سعی کردند آخرین عملیات تروریستی در اروپا را با  اختلال روانی افراد دخیل در این عملیات مرتبط سازند.  اما مسأله  بمراتب عمیق تر است.

—   به عقیده من، مقامات می خواهند باصطلاح پرونده  مسائل پناهندگان را ببندند و شهروندان غیر قابل اعتماد و نامتعادل از نظر روانی را  مقصر تمام این حوادث بدانند. اما در واقع این مسأله جدی تر از آن است که نشان داده می شود. باید به این نکته توجه کرد که در بین پناهجویان اعضای  سازمان های اسلامی  زیاد هستند.  اعضای شاخه نظامی « دولت اسلامی»  که وارد کشورهای اروپایی شده اند.  باید گفت هنوز « شب دراز» است. از اینرو سیاستمداران اروپایی باید از برخورد سیستماتیک در مبارزه با تروریسم بین المللی صحبت کنند  و نه از اینکه این عملیات به تقصیر افراد دچار اختلال روانی انجام شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала