رئیس پیشین سیا: دونالد ترامپ توسط ولادیمر پوتین اجیر شده است

© REUTERS / Joe Skipperرئیس پیشین سیا: دونالد ترامپ توسط ولادیمر پوتین اجیر شده است
رئیس پیشین سیا: دونالد ترامپ توسط ولادیمر پوتین اجیر شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایکل مورل رئیس پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" در مقاله ای برای روزنامه "The New York Times" اعلام کرد که ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه، دونالد ترامپ کاندید حزب جمهوری خواهان ایالات متحده را اجیر کرده است.

در مقاله ی مورل در این روزنامه آمده است:

"رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین یک مامور موفق اطلاعاتی است که می تواند با پیدا کردن نقاط ضعف در افراد، آنها را بر علیه شخص استفاده کند. این همان چیزی است که او توانست در دوره مقدماتی انتخابات اجرا کند. پوتین از نقطه ضعف ترامپ استفاده کرد و شروع به تعریف و تمجید از وی کرد. ترامپ نیز درپاسخ واکنشی از خود نشان داد که پوتین انتظار آن را می کشید."

به عقیده ی او، یکی از مدارک اثبات سیاست رفتاری این میلیارد حزب جمهوری خواه، دادن لقب "رهبر بزرگ" به رئیس جمهور روسیه است. مورل همچنین تاکید دارد که ترامپ به جای حمایت از مصلحت آمریکا، بیشتر به دنبال حمایت از منافع روسیه است و حتی در این راستا از رئیس جمهور روسیه در چارچوب بحث شبه جزیره کریمه حمایت کرده است.

مقام ارشد سابق سازمان سیا در این رابطه گفت:

"در زبان محاوره ای سازمان اطلاعات، ما می گوییم پوتین ترامپ را به عنوان گماشته خود استخدام کرده است."

وی در پایان این مقاله افزود که از شهروندان ایالات متحده آمریکا می خواهد تا در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به وزیر پیشین امور خارجه یعنی "هیلاری کلینتون" رای بدهند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала