تازگی‌های المپیک ریو برای بینندگان

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتازگی‌های المپیک ریو برای بینندگان
تازگی‌های المپیک ریو برای بینندگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شب شنبه در ریو دو ژانیرو مراسم افتتاحیه 31 مین بازی‌های المپیک تابستانی برگزار می شود.

در طول ماه های اخیر رسانه‌ها تنها در زمینه رسیدگی به استعمال دوپینگ به این بازی‌ها اشاره کرده بودند که مسلماً امری به یاد ماندمی است. ولی حتی جنجال های مقیاسی دوپینگی یگانه چیز ماندگار نیست و بسیاری چیز ها برای اولین بار در اللمپیک ریو دو  ژانیرو بوقوع خواهند پیوست.

مسابقه اول تیم منتخب کوزوو

برای اولین بار تیم منتخب کوزوو در المپیک ریو به رقابت خواهد پرداخت. در ترکیب آن هشت ورزشکار از جمله جودوکار زن ماجلیندا کلمندی قرار دارند این زن، پرچمدار این تیم خواهد بود. صربستان با تشکیل تیم جداگانه کوزوو مخالفت کرد.

مسابقه اول تیم پناهجویان 

همچنین در ورزشگاه های ریو تیم ده نفری پناهجویان مرکب از ورزشکاران سوریه، سودان جنوبی، اتیوپی و جمهوری دمکراتیک کنگو مسابقه خواهد کرد.

یک ورزشکار دو و میدانی از روسیه

بر اثر جنجال دوپینگی راه افتاده در آسنانه بازی‌ها همه ورزشکاران دو و میدانی روسیه از شرکت در بازی‌های ریو محروم شدند. تنها دوشیزه داریا کلیشینا استثناء از این تصمیم است.

راگبی و گلف

در ریو برای اولین بار مسابقه المپیک راگبی- 7 که نوع بازی کلاسیک راگبی است برگزار می شود. تیم این نوع راگبی، 7 بازیکن دارد:  چهار مهاجم و 3 مدافع. تیم راگبی کلاسیک 15 نفری است و این ورزشکاران چهار بار در اوایل قرن گذشته میلادی در بازی‌های المپیک حضور داشتند. بعلاوه در بازی‌های ریو بازیکنان گلف هم شرکت خواهند کرد که قبلاً فقط در بازی‌های المپیک 1900 و 1904 حضور داشتند.

زنان — به پیش

در المپیک ریو خانم ناری لی 44 ساله از کامبوج اولین ورزشکار زن دوی ماراتن خواهد بود و دیپا کارماکار زن 22 ساله از هند به مسابقه ژیمناستیک ریتمیک خواهد پرداخت. بعلاوه زامبیا برای اولین بار تیم ملی فوتبال زنان خود را به ریو فرستاد.

اولین زوج همجنسگرا

خانم‌ها کیت و هلن ریچاردسون — والش اولین دفعه نیست که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند ولی برای اولین بار است که بعنوان یک زوج همجنسگرا از انگلیس در رشته هاکی زنان در ریو به مسابقه خواهند پرداخت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала