آتش سوزی در پالایشگاه نفت آبادان مهار شد

© Fotolia / Burnstuff2003Пожарный на фоне пылающего огня
Пожарный на фоне пылающего огня - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام مسئول با اشاره به مهار آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت آبادان، گفت: این حادثه خسارت قابل توجه مالی نداشته و بلافاصله مهار شده است.

حبیب اله ابوالحسینی، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان در تشریح جزئیات آتش سوزی روز پنج شنبه در پالایشگاه آبادان گفت: آتش واحد تقطیر ٨٠ که در حین مراحل اولیه راه اندازی به سبب پر بودن مخازن فرآورده، از سرویس خارج و سبب بروز حادث شده بود، به سرعت مهار شد.
این مقام مسئول، افزود: این حادثه به دلیل نشتی یکی از لوله های داخل کوره اتفاق افتاد که با درایت و عملکرد سریع کارکنان بهره برداری و اچ اس یی، آتش به سرعت مهار و خاموش و تحویل واحد تعمیرات پالایشگاه برای بررسی مشکل شد.
مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، با بیان این که پالایشگاه همچنان بی وقفه به تولید ادامه می دهد، گفت: تعمیرات اساسی این واحد قرار بود از پایان شهریورماه آغاز شود که با این حادثه زمان آن به جلو افتاد و در حال حاضر آماده تحویل به واحد تعمیرات شده است.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان، استان خوزستان قرار دارد. ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ٥٩ بزرگترین پالایشگاه‌ دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала