مجریان عملیات تروریستی بروکسل و پاریس 50 هزار یورو کمک هزینه دریافت کرده بودند

© Sputnik / Victorya Ivanovaمجریان عملیات تروریستی بروکسل و پاریس 50 هزار یورو کمک هزینه دریافت کرده بودند
مجریان عملیات تروریستی بروکسل و پاریس 50 هزار یورو کمک هزینه دریافت کرده بودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجریان احتمالی عملیات تروریستی گسترده در بروکسل و پاریس از مقامات تأمین اجتماعی بلژیک کمک هزینه دریافت کرده بودند.

به گزارش دیروز روزنامه"وال استریت ژورنال"، سخن بر سر حداقل پنج تروریست است که در مجموع بیش از 50 هزار یورو کمک هزینه دریافت کرده بودند. صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی در سازماندهی عملیات تروریستی در پایتخت فرانسه 21 هزار یورو دریافت کرده بود و این در حالی است که طبق قانون حق دریافت چنین کمک اجتماعی را نداشت. آخرین بار وی سه هفته قبل از عملیات تروریستی از اداره تأمین اجتماعی کمک هزینه دریافت کرد.
فیلیپ د کوستر، مدیر اداره اطلاعات مالی بلژیک اعلام کرد شواهد مستقیم حاکی از آن وجود ندارد که تروریست ها این وجوه را صرف تدارک حملات خود کرده اند اما کمک هزینه ها دریافتی از اداره تأمین اجتماعی به آنها امکان داد زندگی مرفهی داشته باشند و به این ترتیب بطور غیرمستقیم در فعالیت جنایتکارانه آنها مساعدت کرد.
طبق محاسبات ماموران تحقیق، مهاجمان 30 هزار یورو برای سازماندهی حملات تروریستی در پاریس خرج کردند اما مخارج تدارکات آنها برای سازماندهی حملات در بروکسل تقریبا سه هزار یورو بود.
دکوستر تأکید کرد واقعیات کشف شده نقاط ضعف در سیستم تأمین اجتماعی را نشان می دهد و به این دلیل باید وضع این سیستم را بهبود بخشید و به این خاطر لازم است در سطح قانونگذاری تحولاتی صورت بگیرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала