جانوران جاسوس

© Photo / Nanyang Technological Universityسوسک سایبری
سوسک سایبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوسک ها بهترین حشرات برای جاسوسی هستند.

تیم بین المللی مهندسان زیستی «سایبر  کوله پشتی»  برای سوسک ها ساختند. با کمک آن می توان  پرواز حشره را  کنترل کرد. در آینده  از این روش می توان در  ربات های حشره مانند استفاده کرد.  احتمال آن می رود که از  سوسک های  سایبری در  عملیات نجات افراد استفاده شود.  آنها را  از طریق شکاف ها و منافذ کوچک به داخل ساختمان های ویران راهی خواهند کرد  تا  نجات کسانی  که زیر آوارها هنوز زنده هستند، ممکن شود.  اگر میکروفون و  گیرنده گرمایی کچکی به این « کوله پشتی» اضافه شود، سوسک  محل قرار داشتن افراد در زیر آوارها را به اطلاع امدادگران خواهد رساند.

اما از این نوع سوسک ها می توان  نه فقط به عنوان  نجاتدهنده بلکه جاسوس استفاده کرد.   مدتهاست  که از جانوران و حشرات  برای  اهداف جاسوسی و جنگی استفاده می شود. به عنوان مثال،  دلفین های جنگی در آمریکا و اتحاد شوروی انجام وظیفه می کردند.  ولادیمیر دورورف رام کننده جانوران اولین کسی بود که اوایل قرن 20  پیشنهاد کرد  از جانوران به  عنوان «سرباز» استفاده شود.  او شخصا 20 فک را آموزش داد اما متأسفانه  هیچ یک از آنها در اهداف جنگی مورد استفاده قرار نگرفتند.

گربه های جاسوس هم وجود داشتند. البته این جانوران  از خودراضی از وجود میکروفون در گوشهایشان ، گیرنده های زیر شکم  و سیم آنتن ها در پشتشان ناراضی بودند. فقط یک گربه جنگی  که توسط سازمان « سیا» آموزش دیده بود، در مسیر تعیین شده حرکت می کرد  و  وسایل نصب شده بر بدن خود را  صبورانه تحمل می کرد و یک « جاسوس» تمام عیار بود.  اما این گربه موفق نشد  مهارت خود را نشان بدهد. او را  به مأموریت فرستادند ولی نرسیده به  محل مأموریت زیر چرخ ماشین  جان سپرد.

کوسه — «ماهی- قاتل» نیز یکی دیگر از جانورانی است  که مورد استفاده قرار می گیرد. با حس بو  به کوسه ماهی کشتن را می آموزند.  آنچه به دسته « راه راه» — زنبورهای  عاقل- مربوط می شود  که می توانند با تعقیب بو، ماده منفجره را پیدا کنند، پنتاگن 25 میلیون  دلار و 4 سال صرف این پروژه کرد.

با وجوداین سوسک ها بهترین حشرات هستند.  آنها را می توان هم برای دفاع و هم حمله آموزش داد.  در دستان متخصصان،  می توانند  مبدل به  « بمب افکن»   با هدایت رادیویی شوند.  سوسک ها می توانند  سلاح های بیولوژیکی و یا شیمیایی را بر بدن خود  به هر جایی منتقل کنند.

آزمایشات فقط روی سوسک ها انجام نمی شود. در سال 2014 میلادی متخصصان  دانشگاه « شفیلد»  بریتانیا  با مگس ها و پروانه ها و  ملخ کار کردند که از نظر مانوردهی از سوسک ها برتر هستند.

اگر پس از شنیدن این خبر، شما با شک و تردید به هر سوسک و یا حشره دیگری نگاه خواهید کرد، خودتان را عذاب ندهید.  هم اکنون با وسایل ساده تری به نظارت  مردم می پردازند.  در اینجا نیازی به کمک حشرات نیست، کافیست در تنظیمات تلفن موبایل، دکمه «منطقه جغرافیایی» فعال شود…

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала