ادعای کویت در خصوص «رویکردی منفی» سفارت ایران در این کشور

© Africa Studioدادگاه ایران نرگس محمدی را به 10 سال حبس دیگر محکوم کرد
دادگاه ایران نرگس محمدی را به 10 سال حبس دیگر محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار است دادگاه اداری کویت 30 آبان‌ماه جلسه رسیدگی به شکایت یک وکیل این کشور برای اخراج سفیر ایران از کویت را بررسی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به گزارش گروه بین‌الملل فارس، دادگاه اداری کویت 20 نوامبر (30 آبان) را به عنوان تاریخ اولین جلسه خود برای شکایت «محمد عبدالله العنزی» وکیل کویتی اعلام کرد؛ شکایتی که در آن اخراج سفیر ایران از این کشور و معرفی حزب الله به عنوان گروهی تروریستی مطرح شده است.

بر اساس گزارش «الرأی»، وکیل مذکور در شکایت خود به احکامی که در دادگاه تجدیدنظر علیه گروهک «العبدلی» صادر شده، استناد کرده و مدعی شده: صادر شدن حکم اعدام و حبس ابد برای برخی از متهمان این پرونده نشان می دهد آنها مرتکب اقداماتی علیه وحدت و حاکمیت ملی کویت شده‌اند که می‌توان از جمله آنها به ذخیره مواد منفجره و اسلحه اشاره کرد، سلاح‌هایی که ذخیره شده بود تا بعدا در اقدامات غیر قانونی استفاده شود.

او همچنین مدعی شد که «اینها هم‌چنین با کشوری خارجی یعنی جمهوری اسلامی ایران و حزب الله ارتباط داشته‌اند؛ حزب‌اللهی که برای منافع خود دست به انجام اقدامات خصمانه یعنی تنش‌آفرینی و هرج و مرج در کویت می‌زند.»

العنزی سپس ادعا کرد: زمانی که ثابت شده سفارت ایران در کویت «رویکردی منفی» در پیش گرفته که به امنیت و سلامت کشور ضربه می‌زند و علاوه اینکه حزب الله نیز دست به اقدامات تروریستی و خصمانه برای ضربه به ثبات کویت زده پس مصلحت حکم می‌کرد این شکایت ارائه شود.

 

31 ماه گذشته (تیرماه) دادگاه تجدید نظر کویت حکم اعدام متهم ردیف اول پرونده موسوم به «العبدلی» را تأیید کرد؛ این تبعه کویتی به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب الله به مرگ محکوم شده بود (جزئیات بیشتر).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала