گزارش و تحلیل

چرا حملات تروریستی در اروپا به صورت تک نفره انجام می شود؟

© REUTERS / Francois Lenoir چرا حملات تروریستی در اروپا به صورت تک نفره انجام می شود؟
چرا حملات تروریستی در اروپا به صورت تک نفره انجام می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بریتانیا معتقدند که حمله با چاقو به رهگذران در شب گذشته در مرکز لندن ممکن است توسط مردی با مشکلات روانی صورت گرفته باشد.

بدین ترتیب ، گزینه حمله تروریستی ، تنها مورد بررسی و تحقیق نخواهد بود.
مارک رولی ، نماینده ی پلیس پایتخت امروز به خبرنگاران گفت: " فاکتورهای اولیه نشاندهنده آن است که سلامت روانی مهاجم دلیل اصلی این حادثه است. این گزینه ی اصلی تحقیقات و بررسی است. بدیهی است که در این مرحله باید تمامی گزینه ها بررسی شوند و تروریسم تنها یک مورد از آنهاست. به گفته ی رولی ، بخش قتل به تحقیقات این پرونده مشغول است و همکاران بخش ضد تروریستی نیز به آنها کمک می کنند.
در عین حال به عقیده ی جنیفر بریدون ، کارشناس مسائل حقوقی ، اروپاییان در واقعیت جدیدی قرار گرفته اند ، زمانی که " داعش" و سایر گروهک ها قادرند از ساکنین محلی که مشکلات روانی دارند برای حملات تروریستی خود استفاده کنند.
بریدون خاطر نشان کرد: " داعش پایه و اساس ایدئولوژیکی ویژه ای به افراطیون کل جهان داده است که اکنون می توانند بخشی از گروه بزرگی باشند. بنابراین افراد با بیماری های روانی ممکن است بدون ورود به گروهک های مشهور تروریستی به ایده های افراطی جذب شوند."
به گفته ی وی ، داعش تفکر را گسترش می دهد و هر افراطی ممکن است به آن بپیوندد مهم نیست کجا باشد ، مهم این است که او به ایده های اسلام گرایان تعهد نشان دهد. آنها فقط می خواهد که هرج و مرج برپا کنند.
جنیفر بریدون معتقد است ، تمامی چیزهایی که ما سعی داشتیم تا به امروز انجام دهیم توقف تروریسم در جایی بود که ظهور کرده است. ما باید به مشکل از جهات دیگر نظر بیاندازیم و بفهمیم که آنها به چه چیزی می خواهند برسد تا جلوی حملات تروریستی را بگیریم. "
به عقیده ی خانم بریدون ، شبه نظامیان کاری به مسائل امنیتی ندارند: " آنها می خواهند بگویند که چاقو تنها چیزی است که لازم دارند."
برایان لوین از مرکز تحقیقات افراط گرایی کالیفرنیا نیز با بریدون موافق است.
وی بیان داشت: " اگر این حمله تروریستی بود بدان معناست که اکنون حملات تروریستی در اروپا تنها توسط افرادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که توسط داعش در خاور میانه آماده شده اند نخواهد بود. اکنون شبه نظامیان می توانند اروپاییانی را که مشکل روانی دارند برای حمله در شهرهای میهن خود پیش بیاندازند. "
علاوه بر این ، لوین تاکید کرد که یک نفر را به دشواری بتوان تشخیص داد ، و هر کسی که حمله ی تروریستی می کند ممکن است سایر افراطیون را به جنایات مشابه ترغیب نماید.
یادآوری می کنیم که پیشتر در آلمان و فرانسه حملات تروریستی تک نفره به ساکنین محلی صورت گرفته است. در رویتلینگن ، پناهنده ی سوری با قمه حمله کرد و یک زن را کشت. در مونیخ فردی به سمت مرکز تجاری تیرباران کرد ، در آسخابان ، یک فرد سوری انفجاری ترتیب داد ، در نیس راننده ی کامیون به جمعیت افراد در حال استراحت حمله کرد.
در برخی موارد پلیس از ابتدای ماجرا ارتباط مهاجمین با تروریست ها را رد کرد و در وهله ی اول گزینه ی بیماری های روانی را پیش کشید. اما بعدا در چند مورد در بین وسایل افراد مهاجم آرم های داعش را یافتند و حتی فیلم هایی با سوگند وفاداری به شبه نظامیان مشاهده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала