گزارش و تحلیل

انگیزه های حذف احتمالی ورزشکاران پارالمپیکی روسیه

© REUTERS / Peter Powerانگیزه های حذف احتمالی ورزشکاران پارالمپیکی روسیه
انگیزه های حذف احتمالی ورزشکاران پارالمپیکی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصمیم مربوط به حذف احتمالی ورزشکاران پارالمپیکی روسیه اویل اگوست مشخص خواهد شد.

نمایندگان ورزش روسیه این مسئله را نقد و بررسی می کنند.
یولاند چن، رکورددار سابق جهانی در پرش سه گام داخل سالن در مصاحبه ای با راشا تودی گفت: " برایم خوشایند نیست که کلا این افراد ، مهم نیست با چه ملیتی و یا مذهبی ، را بتوانند تحریم کنند. برای آنکه این افراد کاملا مستقلی هستند ، افرادی با خصوصیات اخلاقی سطح بالا. آنها در خود نیرویی یافته اند که آنرا به ورزش اختصاص می دهند ، مهربانی و احساس خود را به جهان هدیه می دهند و این افراد سلامت جسم خود را نیز حفظ می کنند. ورزشکاران پارالمپیک کل جهان ،احساس ، انرژی و جوانمردی را به کل مردم تقدیم می کنند. تحریم کردن آنها برخلاف انسانیت است. "
وی همچنین خاطر نشان نمود که " این اوضاع به ورزشکاران پارالمپیکی مرتبط است و این به وضوح از انگیزه های سیاسی خبر می دهد."
چن افزود: " آنها مرتکب اشتباه شده اند که تیرکمان خود را به سمت این ورزشکاران نشانه گرفته اند. "
این ورزشکار دو ومیدانی ابراز امیدواری کرد که موج نارضایتی ایجاد شده به خاطر عواقب تصمیم (سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ) WADA، (فدراسیون بین المللی دو ومیدانی) IAAF و کمیته بین المللی المپیک در ارتباط با روسیه باعث شود که ورزشکاران پارالمپیکی تحریم نشوند.
ولادیمیر لوکین ، رئیس کمیته پارالمپیک روسیه در مصاحبه ای با راشا تودی بیان داشت که تصمیم کمیته پارالمپیک برای بررسی رد صلاحیت احتمالی کمیته پارالمپیک روسی برای او یک شوک واقعی بود.
لوکین گفت: " ما نمی توانیم بفهمیم که این تصمیم برچه پایه و اساسی است. به احتمال زیاد سخن در خصوص گزارش ریچارد ماکلارنا (رئیس تحقیقات WADA) است ، در اینباره آنها خودشان هم می گویند. اما در گزارش کلا هیچ گونه خبری در خصوص ورزشکاران پارالمپیکی نیست. فقط یک جدول است که در آن 35 بطری با آزمایش ورزشکاران پارالمپیکی از بین رفته بود. چه کسی و چطور آنها را از بین برده کسی چیزی نمی داند. در واقع بعدا نامه ای آمد که در آن اطلاعات جزئی وجود دارد اما همانند سابق حتی یک نام از ورزشکاران پارالمپیکی به میان نیامده است. برعکس از ما می خواهند که بگوییم همه چیز را می دانیم."
وی خاطر نشان نمود که کمیته پارالمپیک نمی تواند چیزی در خصوص مشکلات نقض قوانین و تقلب بداند برای آنکه سازمان محافظ قانون نیست.
ولادیمیر لوکین افزود: " ما خودمان قربانی هستیم ، اگر چنین تقلبی وجود داشت وعلاقه مندند که آنرا کشف کرده و آشکار کنند. البته من تمام تلاش خود را به کار می گیرم که متهمین مجازات شوند. اما متهمین هر کسی که باشند از کمیته ی پارالمپیک روسیه نیستند برای آنکه هیچ چیزی در اینباره نمی دانند. هیچ کس در کل به ما مشکوک نیست. "
به عقیده وی ، اگر کمیته پارالمپیک بین المللی در هر صورت چنین تصمیم " عجیبی" در خصوص رد صلاحیت کمیته پارالمپیک روسیه بگیرد، اولین قربانیان ورزشکاران پارالمپیکی خواهند بود.
وی خاتمه داد: " این اصول گناه جمعی است ، درواقع وقتی که جرایم ثابت نشده کل گروه را مجازات می کنند. و من امیدوارم که به این مسائل بازنگردیم. "
یادآوری می کنیم ، پیشتر کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کرد که گزارش WADA ممکن است تحریم هایی را در ارتباط با کمیته پارالمپیک روسیه برای شرکت در پارالمپیک ریودوژانیرو به همراه داشته باشد. انتظار می رود که این تصمیم اوایل اگوست مشخص شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала