انتقال مخفیانه 400 میلیون دلار پول به ایران توسط آمریکا

© Fotolia / Flik47انتقال مخفیانه 400 میلیون دلار پول به ایران توسط آمریکا
انتقال مخفیانه 400 میلیون دلار پول به ایران توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طوری که اطلاع حاصل شد آمریکا مخفیانه هواپیمای حامل معادل 400 میلیون دلار پول را به ایران ارسال کرده بود. این هواپیما پر از پالت های چوبی حاوی ارزهای کشور های گوناگون از جمله یورو و فرانک سوئیس بود. علت استفاده از این ارزها این بود که معاملات دلاری بین آمریکا و ایران ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی"، بانک های سوئیس و هلند، پول لازم برای ارسال به ایران را تأمین کردند. تعدادی از منابع خاطرنشان می سازند که این ممکن است باج دادن برای آزادی چهار تبعه آمریکا از جمله جیسون رضائیان، خبرنگار، امیر حکمتی، نظامی ، سعید عابدینی، کشیش و نصرت الله خسروی در ژانویه سال 2016 باشد.

دولت آمریکا با این ادعا موافق نیست و می گوید این پرداخت هیچگونه ارتباطی با آزادی زندانیان ندارد. طبق روایت رسمی این 400 میلیون دلاربخش اول 1.7 میلیارد دلاری است که قرار است آمریکا به عنوان غرامت به خاطر لغو معامله تسلیحاتی سال 1979 به ایران پرداخت کند.

  مقامات ایران در ژانویه سال 2016 علاوه برجهار تبعه فوق الذکر آمریکا، آزادی یک دانشجوی آمریکایی را اعلام کردند. ایالات متحده نیز نیز به نوبه خود 7 ایرانی را که شش نفرشان تابعیت دوگانه دارند، آزاد کرده و درخواست بازداشت 14 ایرانی را از پلیس بین الملل پس گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала