نایب‌ رئیس اول مجلس شورای اسلامی: یک‌عمر است زیاد سخن میگوییم، اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب لایحه توافقات برنامه هسته ای در مجلس ایران
تصویب لایحه توافقات برنامه هسته ای در مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نایب رئیس مجلس بی‌عدالتی در سیستم پرداختی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: مکانیسم پرداخت در کشور با عدالت پیش نمی‌رود که یک نفر ۵۰۰ هزار و یکی ۸۰۰ هزار می‌گیرد و به یکی ۸۰ میلیون تومان پول در سیستم دولتی می‌دهیم.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از خبرگزاری خانه ملت- مسعود پزشکیان با بیان اینکه بحث وحدت و انسجام مجمع یکی از مسائلی است که دارای اهمیت بوده و اگر چنانچه کلام و نگاهمان یکی باشد، خواهیم توانست در کشور حق و خواسته خودمان را با قدرت بگیریم، اظهار داشت: بر همین اساس مهم‌ترین وظیفه این است که به یک شکل سخن گفته و نگاه کنیم، به عبارتی دیگر اگر قبله واحدی داشته باشیم به هدفی که داریم می‌توانیم برسیم، چون در این صورت برای دستیابی به اهداف با وحدت و انسجام فکر و اندیشه حرکت خواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه در چند مسئله حیاتی باید دست‌به‌دست هم بدهیم در غیر این صورت به هیچ‌کدام دست نخواهیم یافت، افزود: یک‌عمر است زیاد سخن میگوییم، اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده، با توجه به این مساله اگر بر روی چند هدف مشخص برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کنیم، با تلاش به آن خواهیم رسید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، یکی دیگر از مشکلات جامعه را بی‌عدالتی در سیستم پرداختی عنوان کرد و افزود: مساله‌ای که در مورد حقوق‌های نجومی از رسانه‌ها مطرح شد چیز تازه‌ای نیست، مکانیسم پرداخت در کشور با عدالت پیش نمی‌رود که یک نفر 500 هزار و یکی 800 هزار می‌گیرد و به یکی 80 میلیون پول در سیستم دولتی می‌دهیم.

وی ادامه داد: برخی‌ها در بیرون بدون ایجاد اشتغال و استفاده از پول در چرخه و صنعت تنها از بخش دلالی چندین میلیارد پول در می‌آورند همه این‌ها قابل مدیریت و کنترل است و این روند را ما می‌توانیم اصلاح کنیم و عدالت را در جامعه را پیاده کنیم، تنها با پیگیری، فکر دقیق و برنامه‌ریزی می‌توان این کار را انجام داد.

نایب‌ رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشورهای دیگر این کارها را کرده‌اند و ما هم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم، خاطرنشان کرد: نمی‌توان به یک بازنشسته گفت برو با 800 هزار تومان ماهیانه زندگی خود را سر کند، او هم حق زندگی دارد و هزینه‌های بیماری و درمان و فرزند دارد، پس از یک عمر زحمت و تلاش با 800 هزار تومان چه کاری می‌تواند بکند؟ معلم و کارگر هم مثل همین هستند، متاسفانه در کنار این برخی‌ها با دلالی به راحتی میلیاردها پول کسب می‌کنند، چرا که در دلالی پول بیشتری نسبت به صنعت و تولید وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بحث ها مبارزه با فساد است در حقیقت در مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی باید یک کلام باشیم تا در جامعه ایجاد اشتغال کنیم و در همه  جاهایی که امکان رونق وجود دارد برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم و در ساختار جامعه برای زیرساخت‌های اصلی مثل آب و برق و جاده فکر مناسبی داشته باشیم، چرا که اگر این امکانات مناسب باشد به خوبی می‌توان کار کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала