نشریه «یالثارات» بنابر توهین های پی در پی مجرم شناخته شد

© Photo / Dolce&Gabannaطرح ساماندهی خانه های مد و لباس در ایران
طرح ساماندهی خانه های مد و لباس در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لغو مجوز «یالثارات» و ارجاع پرونده این نشریه به دادگاه خبر داد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لغو مجوز «یالثارات» و ارجاع پرونده این نشریه به دادگاه خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل ازایرنا، حسین نوش آبادی روز دوشنبه در سی امین نشست خبری خود در برج آزادی افزود: این نشریه بر اساس مفاد قانون مطبوعات بنا بر توهین به هنرمندان در جشن حافظ، مجددا با رای هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد.

وی خاطرنشان کرد: این نشریه قبلا نیز با رای هیات نظارت چندین بار تذکر گرفته بود و سال گذشته هم لغو مجوز و توقیف شده بود که به حکم مقامات قضایی مجوز فعالیت گرفته بود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ گفت: نباید هرکس به خود اجازه دهد با هر وسیله ای به هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر به هر بهانه ای توهین کند.

وی ادامه داد: اعضای هیات نظارت بر مطبوعات که نمایندگان سه قوه نیز در آن حضور دارند با رای اکثریت این نشریه را بنابر توهین های پی در پی بویژه به هنرمندان حاضر در جشن حافظ مجرم شناخت و مجوز این نشریه را مجددا لغو و پرونده را به دادسرا ارجاع داد.

 

هیچ اتفاقی در واگذاری ممیزی کتاب به ناشران نیافتاده است

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد حرف و حدیث های واگذاری ممیزی کتاب به ناشران گفت: در ابتدای دولت یازدهم این موضوع به ناشران پیشنهاد شد اما ناشران حاضر به قبول این کار نشدند، از ین رو تا کنون مانده است.

وی افزود: هیچ نشر غیر دولتی حاضر به پذیرش مسئولیت ممیزی کتاب نشد.

نوش آبادی ادامه داد: آنچه امروز مطرح شده در حد یک طرح است و مصوبه و تصمیم خاصی تا این لحظه اتخاذ نشده است.

نوش آبادی گفت: آنچه امروز در حد یک طرح مطرح شده این است که مسئولیت ممیزی و نظارت کتاب با حفظ ضوابط و مقرارت به ناشران دولتی و بزرگ واگذار شود.

به گفته وی، ناشرانی که می خواهند عهده دار ممیزی شوند باید مورد تایید وزارت فرهنگ و از طرفی دارای هیات علمی قوی و توانمند باشند. آنچه در این طرح دیده شده واگذاری ممیزی کتاب بجز موضوعات دینی است. بیشتر کتابها با موضوع ادبیات، شعر، کودک و نوجوان، اخلاق، پزشکی و… در طرح دیده شده است.

 

مشکلات و آسیب ها فقط مختص حوزه فرهنگ وهنر نیست

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هرگونه اظهارنظر وزیر فرهنگ از جایگاه رئیس شورای فرهنگ عمومی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد آغاز خرید و فروش رای به عنوان آسیب شناسی مطرح می شود.

نوش آبادی افزود: مشکلات و آسیب ها فقط مختص حوزه فرهنگ و هنر نیست بلکه بسیاری از آسیب ها متوجه عرصه سیاسی و اجتماعی کشور است.

وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای با نزدیک شدن به انتخابات، به پدیده زشت خرید وفروش رای رو می آورند که البته که هیچگاه نیز موفق نبوده اند.

 

هیچکس در کار شورای صنفی نظارت نمایش دخالت نمی کند

سخنگوی وزارت فرهنگ با اشاره به شایعات مطرح درمورد دخالت برخی در رای و نظر شورای نظارت بر نمایش و اعمال سلیقه شخصی گفت: در کار این شورا هیچ کسی از طرف دولت و وزارت فرهنگ دخالتی ندارد و این شورای صنفی براساس مرامنامه، ضوابط و مقرارت موجود عمل می کنند.

وی در عین حال افزود: فقط گاهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بالاترین مقام وزارتخانه و فرد پاسخگو، چنانچه نمایش یا فیلمی دارای اشکال باشد اظهارنظر می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала