سکته قلبی کمتر و سرطان بیشتر

© Sputnik / Evgenya Novozheninaاهالی مسکو
اهالی مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاهش مرگ بر اثر بیماری های قلبی باعث افزایش مرگ بر اثر سرطان می شود.

 مطابق  با سازمان « آمار روسیه» (Rosstat)  مرگ و میر از ماه ژانویه  تا ماه مه سال 2016 میلادی  در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته  بطور کلی 3 درصد کاهش نشان داد.   مرگ و میر بر اثر  بیماری سل  18 درصد کمتر از سال 2015 میلادی  (14 درصد) بود.  مرگ ومیر بر اثر بیماری های عفونی  و مسری 2 درصد کاهش نشان داد.

 ساکنان روسیه بیشتر بر اثر بیماری های قلب و عروق  و سرطان جان خود را از دست می دهند.  اما اگر  تعداد مرگ ومیر  در مورد اول (سکته قلبی)  6 و نیم درصد کاهش نشان داده است  ولی مرگ ومیر بر اثر ابتلا به سرطان  بطور کلی  3 دهم درصد افزایش یافته است.

در ژاپن  یک طرح پژوهشی  اجرا شد  که مشخص کرد کاهش  مرگ ومیر بر اثر بیماری های قلب و عروق  باعث افزایش مرگ ومیر  بر اثر ابتلا به بیماری های سرطانی می شود.  اگر قبلا شخص در سن 60 سالگی بر اثر سکته مغزی می مرد، حالا تا 80 سالگی زنده می ماند و بر اثر سرطان می میرد.

 ولادیمیر نِرویِف  رئیس  کمیسیون  اطاق اجتماعی  حفاظت از تندرستی ، تربیت بدنی و  تبلیغ سبک سالم زندگی  معتقد است  که مرگ ومیر بر اثر ابتلا به بیماریهای سرطانی  در نتیجه  کاهش مرگ ومیر بر اثر بیماری های قلب و عروق افزایش یافته است.  با کمک  فناوری عالی  و روش های جدید درمان میزان مرگ ومیر بر اثر سکته قلبی و مغزی کاهش یافت.

ولادیمیر نِرویِف در این خصوص گفت: « مرگ ومیر بر اثر ابتلا به سرطان  در کشور روسیه با  رجوع دیرهنگام بیماران به پزشک مرتبط است.  مراجعه  بموقع به پزشک در  درمان سرطان   اهمیت زیادی دارد».

داوید زاریدزه  رئیس انجمن ضد سرطان  روسیه  ابراز داشت که افزایش مرگ ومیر بر اثر ابتلا به سرطان، نوسانات  موقت آماری است. مطابق با اطلاعات وی  مرگ ومیر بر اثر سرطان کاهش می یابد. در عین حال این گرایش در بین مردان  آشکارتر از زنان است.

« مرگ و میر بر اثر سرطان  در بین  مردان روسیه کاهش می یابد ، اما این امر ربطی به   کمک با کیفیت پزشکی  ندارد، بلکه با کاهش ابتلا به سرطان ریه و  معده مرتبط است.  همانا این نوع سرطان  در بین مردان بیشتر  مشاهده می شود».

 به گفته وی زنان اغلب از  سرطان سینه،  روده بزرگ  و اعضای تناسلی  رنج می برند. مرگ و میر  بر اثر دو نوع اول سرطان   با کمک  هورمون تراپی  و تشخیص زود هنگام بتدریج کاهش می یابد.  اما زنان  بیشتر بر اثر ابتلا به سرطان  دهانه رحم جان خود را از دست می دهند.

اشخاصی که به معاینه بالینی  اشتغال دارند می گویند  که  می توانند سرطان دهانه رحم را در مراحل اولیه  تشخیص داد اما  در واقع چنین چیزی رخ نمی دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала