لغو بیش از 50 هزار گذرنامه در ترکیه

© Flickr / tinou bao لغو بیش از 50 هزار گذرنامه در ترکیه
لغو بیش از 50 هزار گذرنامه در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدها تن از سربازان ترک نیز در این پاکسازی ها بازداشت شده اند که جرم بیش از 2000 تن آنها توهین به رییس جمهور عنوان شده است.

به گزارش منابع خبری  به نقل از روزنامه ایندیپندنت، وزیر کشور ترکیه اعلام کرده که تا کنون گذرنامه بیش از 50 هزار نفر به اتهام تلاش برای برکناری رییس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان باطل شده است.

بعد از کودتای نافرجام در ترکیه رییس جمهور اردوغان دست به پاکسازی بزرگ ابعاد در نهادهای مختلف دولتی و حتی شرکت هواپیمایی ملی «ترکیش ایرلاین» زده است. این اقدامات اردوغان همچنین باعث هشدار از سوی جامعه بین الملل شده و اروپا اعلام کرده است که تصمیمات رییس جمهور در روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا مانع ایجاد می کند.

گفتنی است که صدها تن از سربازان ترک نیز در این پاکسازی ها بازداشت شده اند که جرم بیش از 2000 تن آنها توهین به رییس جمهور عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین، دانشجویان مدارس نظامی جزو ۷۵۸ تن از ۹۸۹ سربازی هستند که به درخواست دادستانی کل استانبول آزاد شدند. دولت‌های غربی و سازمان‌های حقوق بشری کودتای ناکام اخیر ترکیه را محکوم کرده‌اند؛ کودتایی که دست‌کم ۲۴۶ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی بر جای گذاشت. همچنین نگرانی‌هایی در مورد قدرت‌ گرفتن بیشتر اردوغان با ادامه سرکوب‌ها ایجاد شده است. اردوغان جمعه گذشته واکنش رهبران جهان را محکوم کرد و مدعی شد که آنها بیش از آنکه نگران سرنوشت دموکراسی در ترکیه باشند، به فکر حامیان کودتا هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала