کاروان ورزشی روسیه برای شرکت در بازی های المپیک به ریو پرواز کرد

© Sputnik / Anton DenisovПроводы олимпийской сборной России в Рио-де-Жанейро
Проводы олимпийской сборной России в Рио-де-Жанейро - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صبح امروز بخش اعظم کاروان ورزشی روسیه برای شرکت در 31 ـ مین دور بازی های المپیک عازم ریودوژانیرو برزیل شد که از روز 5 تا 21 اوت برگزار می شود.

ورزشکاران روسیه برای کسب مجوز شرکت در این بازی ها مشکلات زیادی را از سر گذراندند و این پرواز طولانی 12 هزار کیلومتری ساده ترین و کوتاه ترین مرحله در این ماراتون بوده است.

مراسم رسمی بدرقه کاروان المپیکی روسیه در فر.دگاه شرمتیوو مسکو برگزار شد. دیشب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  برای ورزشکاران المپیکی کشور آرزوی موفقیت کرد. نه فقط ورزشکاران اعزامی به برزیل بلکه ورزشکاران محروم شده از شرکت در این بازی ها طبق تصمیم مقامات ورزشی بین المللی در این دیدار با پوتین حضور داشتند.

سخنرانی رئیس جمهور روسیه  در این دیدار بیشتر خطاب به ورزشکاران روسیه محروم شده بود. 

پوتین گفت:"وضع فعلی نه فقط خارج از حیطه حقوقی بلکه اصلا دور از عقل سلیم است. کمپین هدفمند علیه ورزشکاران ما از جمله بر اساس استاندارد های دو گانه و اصل مسئولیت جمعی استوار بود که با ورزش و اصلا عدالت و موازین اولیه حقوقی مطابقت  نداشته  و به منزله لغو اصل برائت است".

ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه اعلام کرد که قرار است 273 ورزشکار از روسیه در 30 رشته ورزشی به ریو اعزام شوند. موتکو افزود روز 30 ژوئیه تعداد دقیق ورزشکارن روسی شرکت کننده در المپیک ریو معلوم خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала