کشف راز مومیایی 2200 ساله در اسرائیل

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyکشف راز مومیایی 2200 ساله در اسرائیل
کشف راز مومیایی 2200 ساله در اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فن آوری های درجه ی بالای جدید به افشای رازهای مومیایی های مصری که در سال 1928 کشف شده اند ، کمک کرد.

این هفته مومیایی در نمایشگاه موزه اسرائیل در اورشلیم به نمایش در می آید.
مومیایی روحانی مصری با نام ایرت-هور- ارو از شهر مصری احامیم در سال 1928 به عنوان هدیه دانشکده کتاب مقدس مسیحی پاپ رم از یسوعیان در اسکندریه به اورشلیم منتقل شد.
تا به امروز کمتر کسی در خصوص تاریخ این مومیایی می دانست و تصور می شد که مومیایی جوان 17 ساله ای است اما پس از ازمایشات تخصصی توسط کارشناسان موزه به همراه Carmel Medical Center در حیفا و محققانی از دانشگاه تل آویو جزئیات جدیدی در خصوص نوع زندگی این فرد که 2200 سال پیش مومیایی شده است بدست آمد و معلوم شد که این مومیایی یک فرد 40 ساله است.
مومیایی به خوبی حفظ شده و محققان توانستند استخوان ها ، دندانها ،رگ های خونی و حتی پلک های این فرد با قد یک متر و 67 سانتی متری را بررسی کنند و اسکن مومیایی برای دانشمندان یک راز دیگر را نیز آشکار کرد: به نظر می رسد که این فرد باستانی مصری به بیماری پوکی استخوان مبتلا بود. این یک کشف شگفت انگیز است برای آنکه این بیماری در قرن بیست کشف شده و مشکل زندگی معاصر است وقتی که افراد به ندرت در معرض نور آفتاب قرار گرفته و یا ورزش نمی کنند. نتایج اسکن همچنین نشان داد که قبل از آنکه این مصری بمیرد او را مومیایی کرده اند ، او همچنین از بیماری لثه رنج می برده که در زبان معاصر به آن پریودنتال می گویند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала