خلافتی از لیسبون تا پاکستان

© Sputnik / Sergey Pyatakovسرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعش، به سرکوب مسیحیان بسنده نمی کند.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  در آستانه سفر به لائوس  در مصاحبه با انجمن امپراتوری ارتدکس های فلسطین  شرکت نمود.  وزیر امور خارجه روسیه  ضرورت انجام کارهای  روشنگری و   انسانی برای  رفع تفرقه دینی و  درگیری ها در  کشورهای منطقه را متذکر شد.

 

احیای  دیپلماسی عمومی روسیه در خاور میانه

 به عقیده سرگی لاوروف ، احیای کار  انجمن امپراتوری ارتدکس های  فلسطین در  دوره مابعد شوروی  رویداد مهمی برای  دیپلماسی عمومی روسیه است.

«  اینکه بعد از وقفه  در دوره شوروی،  ما بطور فعال  به احیا موضع  انجمن امپراتوری ارتدکس های فلسطین  می پردازیم، به نظر من  پاسخگوی  منافع ریشه ای  کشور روسیه و وظیفه اصلی حفظ  تاریخ ما می باشد. هم اکنون بعلاوه  جنبه های معنوی «  فلسطین روسی»،  این انجمن ابزار  مهمی در تحکیم موضع روسیه  است — وسیله ای مکمل برای تعریف دیپلماسی  روسیه در این  جهت بسیار مهم».

 

 تروریسم در خاور میانه

 فعالیت  متعصبان دینی  خطر اصلی برای  مسیحیان خاور میانه است  که هدف خود را  نابودی  فیزیکی  رقبای  ایدئولوژیکی خود قرار داده اند.  هدف آنها فقط یک گروه جداگانه از مسیحیان را در برنمی گیرد.

« داعش،  به  سرکوب  مسیحیان  بسنده نمی کند. آنها  با  همان شدت سرهای شیعیان  را  از تنشان جدا می کنند، اماکن مقدس مسیحی و  شیعیان را ویران می کنند.  بعلاوه در رابطه با سنی ها نیز  به همان شکل رفتار می کنند.  هر سنی برای  داعش با ایدئووژی خاص آن  « قابل قبول» نیست. ما  درک می کنیم  افرادی که  این ساختار را  هدایت می کنند  و الهام بخش آن هستند،  افراد مومنی نیستند.  آنها افرادی هستند که برای دستیابی به قدرت  و تصرف سرزمین ها می جنگند. داعش اولین سازمان در بین دیگر سازمان های تروریستی است که بقول خودشان می خواهند خلافتی از لیسبون تا  پاکستان  تشکیل بدهند».

 به دلیل اشتباهات گذشته و  با دخالت  از  خارج در امور  داخلی کشورهای منطقه،  ظاهر شدن  چنین سازمان تروریستی  پایداری  ممکن گشت. به گفته سرگی لاوروف،  حمله نیروهای آمریکا به عراق  نقش سرنوشت ساز را در این رابطه بازی کرد.

 ژنرال های سابق  ارتش صدام حسین  «ستون فقرات»  قدرت نظامی «داعش» را تشکیل می دهند.  آمریکایی ها  هنگام اشغال  عراق در  سال 2003 میلادی ارتش عراق را منحل کردند.  آمریکا ارتش و نیروهای  امنیت عراق را  از هم پاشید و  به این ترتیب نظامیان زبده و وارد به  فنون جنگ را به حال خود رها کرد  تا  بهرشکلی که می خواهند زندگی خود را پیش ببرند.  همه حالا بخوبی این موضوع را درک می کنند. فراخوان های ریاکارانه  به تعویض رژیم  در سوریه، پس از بلایی که  سرنگونی صدام حسین بر سر عراق آورد و یا  قتل بربرمنشانه معمر قذافی در لیبی ، گویای آن است  که  آنها  دست کم  خائنانی هستند  که از  ویرانی و نابودی کشورها و  مناطق به امید  رسیدن به منافع خود دچار شعف می شوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала