گزارش و تحلیل

امکانات « بوک» جدید

© Sputnik / Mihail Mokrushinسیستم جدید موشکی دفاع هوایی روسیه به نام بوک
سیستم جدید موشکی دفاع هوایی روسیه  به نام  بوک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم دفاع هوایی «بوک – ام3» در هر گونه شرایط آب و هوایی می تواند کار کند.

سیستم جدید موشکی دفاع هوایی روسیه  به نام « بوک — ام 3» آزمایشات نهایی خود را  از سر می گذراند.  بعلاوه  وظایف اصلی- دفاع از نیروها در مقابل حملات  هوایی ، سیستم جدید « بوک» می تواند اهداف زمینی  و آبی را نابود کند.

سیستم دفاع هوایی «  بوک — ام3» در هر گونه شرایط آب و هوایی  می تواند کار کند.  به گفته یان  نوویکوف  مدیرکل  شرکت «  الماس — آنتی» (  طراح اصلی این سیستم) ، با وجود شرایط بسیار بد آب و هوایی،  ردیاب رادیویی  دستگاه پرتاب  هدف را بلافاصله پس از  استارت  آن « هدف قرار داد» و  آن را تعقیب کرد.  به محض  قرار گرفتن هدف  در نقطه مناسب، پرتاب دقیق  موشک ها صورت گرفت. سپس لوکاتور سیستم،  تکه های  هدف تا فرو افتادن آنها را  باصطلاح « دید».

 سیستم موشکی دفاع هوایی « بوک —ام3»  قادر به نابودی  هر نوع هدفی  در ارتفاع از 15  تا 35 هزار متر  با سرعت  تا 3000  متر در ثانیه (  یعنی  تا 10800 کیلومتر در ساعت)  تا فاصله  تا 70 کیلومتری است.  کلاهک موشک  سیستم جدید  « بوک»  هنگام پرواز بسوی  هدف ابری از  عناصر  نابود کننده ایجاد می کند که  احتمال  نابودی  هدف را به 100 درصد می رساند.  موشک ها  با شماره 9К317М نیز مدرن تر از  موشک های  نصب شده بر « بوک — ام 2» هستند.  موشک های جدید بخوبی از عهده « کار» در شرایط اقدامات متقابل  گسترده رادیو الکترونیکی  از طرف دشمن بر می آید. موشک  « بوک — ام3» سبک تر از  قبلی است،  از اینرو  تعداد موشک های سیستم جدید  از 4 به 6 موشک افزایش یافته است و  آنها در  کونتینر پرتاب پنهان شده اند.  این سیستم  از شاسی  زنجیری (خزنده)  برای افزایش ظرفیت برخوردار شده است.

استقلال کار سیستم موشکی دفاع هوایی « بوک- ام 3» بیشتر شده است.  در ترکیب واحد نظامی « بوک — ام 3»  چند خودرو ویژه،  دستگاه آتشباری و بخش فرماندهی  و ایستگاه رادار  « کوپُل»، ماشین های ویژه حمل ونقل و پرتاب وجود دارد.  اما حتی یک  دستگاه آتشباری قادر است  وظایف جنگی را در صورت فقدان  وسایل دیگر به انجام برساند. خدمه این سیستم از  یک افسر، سروان و دو سرباز تشکیل شده است.  آنها باید بتوانند به جای یکدیگر کار کنند.  در جنگ هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و در شرایط  بحرانی حتی یک نفر  نظامی از عهده  آتشباری  موثر برخواهد آمد.

تعداد زیادی از  کارخانه های مجتمع  دفاعی —  صنعتی  روسیه در  طراحی  سیستم جدید موشکی دفاع هوایی  شرکت دارند.  نتیجه کار آنها به عقیده  کارشناسان نظامی عالی است.  مطابق با اطلاعات  شرکت « الماز — آنتی»  اولین سیستم « بوک — ام3» در سال جاری به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده می شود.  به عقیده  میخائیل  خودارِنکو،  این سیستم در  بازار جهانی اسلحه نیز از  تقاضای زیادی برخوردار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала