گزارش و تحلیل

سال 2048: مسجد مادر مقدس در پاریس

© Sputnik / Irina KalashnikovaАкции протеста в Париже
Акции протеста в Париже - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سال 2048 پاریس به پایتخت یورعربیا (عنوان سیاسی برای اتحاد کشورهای عربی و اروپایی) و بزرگترین حکومت اسلامی دنیا تبدیل خواهد شد.

مسیحیان ابتدا به گتو منتقل شده و بعد دو راه پیش پای آنها می گذارند: یا پذیرفتن اسلام یا مرگ. کلیسای جامع مادر مقدس در پاریس به مسجد تبدیل می شود. جنبش های کوچک مقاومت دیگر توان مبارزه با آقای جدید دنیا را نخواهند داشت و مسیحیت دوباره به گوردخمه ها می رود…

زمانی که 10 سال پیش یلنا چدینوا نویسنده معاص کتابش را با نام غیر معمول «مسجد مادر مقدس پاریس» منتشر کرد، همه او را به ترویج ایده های اسلام هراسی و ضد اسلامی و غیره محکوم کردند. چند سال گذشت و امروز ما می بینیم که وحشتناک ترین حمله تروریستی در شهرهای پاریس، بروکسل و نیس رخ می دهد. حال باید این زن نویسنده را یک پیشگو نامید، زیرا خیلی قبل تر از میشل ویلبک هشدار داد که چه حوادثی برای مسیحیان اروپا و بویژه فرانسه رخ خواهد داد.

در واقع  کلیسای جامع مادر مقدس هنوز به مسجد تبدیل نشده، اما هنوز سال 2048 هم نرسیده است. عدد 2048 در واقع به داستان تخیلی جرج اوروئل با نام «1948» مربوط می شود. به گفته یلنا چودینوا نویسنده کتاب این تخیلات چندان هم غیرواقعی نیست، زیرا قرن بیستم زمان مبارزه با غول کمونیسم بود و قرن 21 زمان مبارزه با اصول گرایان اسلامی است.

این رمان زندگی مسیحیان فرانسه در سال 2048 را توصیف می کند. در همین زمان پاریس گرفتار وهابیون شده و زنان باید با حجاب به خیابان ها بروند. کلیسای جامع مادر مقدس به مسجد تبدیل شده و قوانین حکومت کاملا سختگیرانه است که در صورت رعایت نکردن آن از شکنجه های قرون وسطی یا سنگسار استفاده می کنند.

اگرچه تابلوی سیاه آینده در این رمان آرام آرام به واقعیت نزدیک می شود، اما در زمان انتشار رمان، همه به آن با تعجب و تردید نگاه می کردند، اما امروز همه را متعجب کرده است.

یلنا چودینووا در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک می گوید: «من فقط مطالبی را جمع آوری کردم که جلوی چشمم بود، چیز هایی را نوشتم که می دیدم. اما کاملا واضح است که خیلی ها واقعیات را نمی بینند، به همین خاطر آنچه که امروز اتفاق می افتد برای آنها تعجب برانگیز است».

این حقایق حکایت از غروب غرب دارد که شروع آن به قرن 20 با بمباران یوگوسلاوی برمی گردد و آن زمان هنوز کسی از آن اطلاع نداشت یا اینکه آن را نادیده می گرفتند.

یکی از قهرمانان اصلی کتاب مرد صرب تبار از کوزوو است که مولف نام او را اسلابودان گذاشته است. این قهرمان نمی تواند اروپا را ببخشد، زیرا باعث خرابی کشورش شده است.

غرب بدون اینکه چیزی راجع به قرن پنجم و کنترل ترک ها و مقاومت قهرمانانه در مقابل فاشیسم بداند در بوسنی جنگ به راه انداخت و بعد میلاشویچ را وادار به پذیرفتن ابروریزی و امضای موافقتنامه کرد تا ماموران صلحبانی را به آنجا اعزام کند و مراقب باشد که صرب ها دیگر هیچ وقت سرشان را بلند نکنند. وقتی این کار هم به نظرشان کافی نیامد، ارتش آزادی کوزوو را در تنگنا گذاشتند و به آلبان ها کمک کردند تا کوزوو را از نظر قومی پاکسازی کرده، معابد چندین قرنی را با ریختن بمب نابود کند.

این نویسنده در کتاب خود روسیه یلتسین را به خاطر خستگی از مقاومت دایم در مقابل غرب ملامت نمی کند. روسیه نشان داد که میلوشویچ دستی است که اجازه می دهد غرب آن را آلوده کند تا صلح برقرار شود. اما این نظریه اشتباه بود. در کوزوو واقعا صلح حاکم شد، اما بعد از اینکه از آنجا آخرین صرب ها را بیرون کردند و بعد از آنکه آخرین معبد کلیسای ارتدوکس را هم با خاک یکسان کردند. پریشتینا مرکز تجارت مواد مخدر شد و شرِ آن به دیگر نقاط نیز کشیده شد. به نظر چودینوا، آینده وحشتناک است: بلگراد پایتخت «آلبانی بزرگ» می شود و آن صرب هایی که باقی مانده اند و تعدادشان به 300 هزار نفر می رسد، در روسیه مستقر شده و در آنجا بلگراد کوچک خود را بنا کرده اند. روسیه یکی از مشکلات اصلی یعنی کم جمعیت بودن مناطق خود را حل می کند. اسلام در مناطق بیشتری گسترش یافته و تا اروپا می رود…

یلنا چودینوا می گوید: «صربستان غربی ترین نقطه مسیحیت ارتدوکس و توجه روسیه به آن کاملا طبیعی است. بنابراین هر نفر در کشور من خود را به خاطر اینکه روسیه از برادران ارتدوکس در مقابل بمباران حمایت نکرد، این کشور را مقصر می داند. من به عنوان یک شهروند، گناه این اتفاق را بر گردن خودم می دانم».

اما پاریس چطور؟ پاریس در سال 2048 پایتخت حکومت یورعربیا خواهد شد که بزرگترین حکومت اسلامی در کره زمین خواهد بود. در اینجا به زبان عربی می نویسند و صحبت می کنند و طبق قوانین اسلامی زندگی می کنند. مسیحیان را به گتو رانده اند و از آنجا دو راه پیش پایشان گذاشته اند: یا مرگ یا اسلام.

دستورالعمل مبارزه با انتشار اسلام از نظر مولف این کتاب جنگ نیست، بلکه فعالیت میسیونری است. به گفته وی، کلیسای ارتدوک باید فعال شود زیرا کاتولیک ها بعد از واتیکان دوم ضربه خورده اند و پروتستان ها اصلا کاری با دین مسیحیت ندارند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала