گزارش و تحلیل

برنامه هایی برای بی اعتبار کردن روسیه

© Sputnik / Anton DenisovРоссийская сборная в составе Марины Пантелеевой, Натальи Русаковой, Кристины Сивковой и Елизаветы Савлинис, завоевавшая бронзовую медаль в эстафете 4 х 100 м на соревнованиях по легкой атлетике на чемпионате Европы по легкой атлетике в Цюрихе, на церемонии награждения
Российская сборная в составе Марины Пантелеевой, Натальи Русаковой, Кристины Сивковой и Елизаветы Савлинис, завоевавшая бронзовую медаль в эстафете 4 х 100 м на соревнованиях по легкой атлетике на чемпионате Европы по легкой атлетике в Цюрихе, на церемонии награждения - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ورزشکاران روس مسابقات المپیک ریو دژانیرو را از دست می دهند.

دادگاه رسیدگی به پرونده های ورزشی دادخواست کمیته المپیک روسیه و 68 ورزشکار از انجمن بین المللی فدراسیون دوومیدانی رد کرد. با این کار ورزشکاران روس مسابقات المپیک ریو دژانیرو را از دست می دهند.

در کرملین نسبت به تصمیم دادگاه ابراز تاسف کردند. دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رییس جمهور روسیه وعده داد که ارگان های ذیربط وضعیت را روشن کنند. پسکوف تاکید کرد که تصمیم دادگاه در مورد ورزشکاران دوومیدانی کار ما جای تاسف دارد، زیرا موضوع تعهدات جمعی از نظر ما غیرقابل قبول است.

دیمیتری نوسوف نماینده دومای روسیه از منطقه کراسنودار و برنده مدال برنز المپیک سال 2004، مربی شایسته جودو می گوید که دادگاه مذکور در اتخاذ این تصمیم غرض ورزی کرده است.

وی در ادامه توضیح می دهد: «موضوع را کاملا سیاسی کرده اند. من معتقدم که با این کار علاقه به شرکت در المپیک را از بین بردند. برنامه های المپیک به دور از سیاست است و ورزش همیشه یک پیکار پاک است که آن را به بازی سیاسی تبدیل کردند. حال ورزش هم به امری سفارشی در تمام دنیا تبدیل شده است».

به اعتقاد وی، روسیه نباید این قبیل تصمیمات را بدون واکنش بگذارد و باید تصمیمی بگیرد. وی همچنین می گوید: «در خصوص کشور خودمان من از مدتهاست که می گویم به کمک قوانین داخلی باید مفهوم «افراطی گرایی خارجی» و «بی اعتبار کردن کشورمان» را مطرح کنیم. همه افرادی که در این پروسه شرکت داشته اند چه افرادی که فیلم های مستند گرفته اند و چه آنان که پیشنهاد وضع تحریم علیه کشور روسیه را داده اند، قوانین را نقض کرده اند و باید مسئولیت آن را بپذیرند. علاوه بر این، من معتقدم که باید یک ائتلاف سیاسی با کشورهای امریکای لاتین، چین و هند تشکیل داده در مقابل این بلوک ورزشی ناتو بایستیم. اگر ما منتظر باشیم که شخص دیگری اول دهان را به اعتراض باز کند، آنوقتی می بینیم که اول از همه کشورهای ناتو خواهند بود. باید با هم متحد شده و جلوی این اقدامات را بگیریم».

نوسوف همچنین اطمینان دارد که بی اعتبار کردن ورزشکاران روس یک برنامه از پیش چیده شده توسط غرب به رهبری امریکا بوده است. وی می گوید: «این برنامه یک سناریوی از پیش نوشته شده توسط کاخ سفید است. از آنجا زنگ را به صدا درآوردند و تصمیم بر این شد که تصمیم گیری سیاسی بشود. همه ما آن چیزی که ما داریم و هر قدم ما پیش بینی شده و یک سال قبل روی آن فکر کرده اند. ما می بینیم که چه فشار سیاسی عظیمی بر روسیه وارد می کنند و همه اینها پیش بینی شده بود. »

به اعتقاد دیمیتری نوسوف، جلوگیری از حضور ورزشکاران روس در المپیک، تنها بخشی از برنامه های غرب برای بی اعتبار کردن روسیه است.

وی در ادامه می گوید: «ضربه بعدی به نظر من از طریق رسانه هاست. به عبارتی یک برنامه ساده چیده اند. چطور می توانند روسیه را بی اعتبار کنند؟ چه چیزی در دنیا از محبوبیت برخوردار است؟ اقتصاد؟ بله، اقتصاد برای هیچ کس جذاب نیست. اما ورزش چیزی است که تمام دنیا به آن توجه نشان می دهد و دنبال می کنند. رسانه های ما، روزنامه نگارانمان، موسیقی ما و فرهنگ ما در معرض ضربات بعدی هستند. بعد از این می گویند که همه رسانه ها سفارشی کار می کنند و مطالبشان از کرملین دیکته می شود. به عبارتی بر حیثیت روسیه ضربه می زنند و آن را جلوی چشم جامعه جهانی بی اعتبار می کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала