خطر درگیری در اروپا

© REUTERS / Michael Dalderمهاجران در مرز اطریش - آلمان
مهاجران در  مرز اطریش - آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بخش اعظم جامعه اروپا به دلیل افزایش تعداد مهاجران ابراز نگرانی می کنند.

مطابق با نتایج نظرسنجی  در قالب پروژه «  سپوتنیک. نظرات»  که از سوی  شرکت پژوهشی فرانسوی « Ifop» و شرکت بریتانیایی Populus به سفارش  آژانس خبری و رادیویی « سپوتنیک»  انجام شد، 50 درصد نظرخواهی شدگان  فرانسه و 47 درصد  ساکنان بریتانیا و 36 درصد ساکنان آلمان  معتقدند که  مهاجران  موجب از دست رفتن جای کار  برای  ساکنان بومی  این کشورها می شود.

 در عین حال، تقریبا  یک چهارم (24 درصد)  ساکنان بریتانیا  نتوانستند به این سوال  پاسخ بدهند که « آیا آنها با این موضوع موافقند که  مهاجران باعث آن می شوند که ساکنان بومی  جاهای کار را از دست بدهند». ساکنان فرانسه و آلمان  آگاه تر بودند —  فقط 5 درصد فرانسوی ها و 6 درصد ساکنان آلمان پاسخ « نمی دانم» را انتخاب کردند.

یوگنیا ویکو، دانشیار  کرسی «  سیاست شناسی کاربردی»  دانشگاه مالی  وابسته به  دولت فدراسیون روسیه  معتقد است که این نظرسنجی بحد کافی گویاست.

—   البته نباید گفت که این ارقام  بازتاب دهنده  تصویر کلی  اروپاست اما با توجه به خروج  بریتانیا از اتحادیه اروپا و  رویدادهای مرتبط با پناهجویان، بحد کافی گویاست.  هم اکنون روندهای متفاوتی  در ارتباط با مهاجران جریان دارد.   بخش اعظم  جامعه اروپا  به دلیل  افزایش تعداد مهاجران  ابراز نگرانی می کنند.  نارضایتی در این خصوص  با گذشت زمان افزایش خواهد یافت.  به ویژه که کاریابی  در  حال حاضر در کشورهای اروپایی دشوار است.  این یک مسأله عینی است که باید به  آن  توجه شود».

در عین حال  مهاجران هر چه بیشتری خواهان مهاجرت به اروپاهستند.  مهاجران با دیدن  سبک زندگی  ساکنان بومی لندن  بیشتر خواهان مهاجرت به  آنجا هستند.  جامعه مصرفی تصحیحات  خود را در  مناسبات و  رفتار  روانی  مهاجران بازی می کند.  آنها می بینند که  ساکنان بومی لندن خودرو دارند و  گجت های  مافوق مدرن استفاده می کنند و لباس های مد روز می پوشند.  آنها هم دلشان می خواهد از این وسایل برخوردار شوند. اگر نتوانند این چیزها را با  استفاده از دستمزد خود خریداری کنند  دست به دزدی  خواهند زد و یا  مرتکب جنایت  و کارهایی از این قبیل خواهند شد.  این امر نیز  باعث درگیری بین  ساکنان بومی و مهاجران می شود».

به عقیده کارشناس روس، اروپا  بطور کلی  به عنوان نیروی کار نیاز به مهاجر دارد.  اما مهاجران خطر  معینی برای  ثبات اتحادیه اروپا ایجاد می کند.

—   اروپا به دلیل  پیر شدن ساکنان  و افت اقتصادی ، نیاز به یک جهش  دارد که مهاجران  می توانند  این کمبود را رفع کنند.   اما اروپا نیاز  به  نیروی کار  غیر حرفه ای ندارد، یعنی  اروپا احتیاج  به  رفتگر  و فروشنده و تاجر خرد ندارد.  تعدادی از آنها از صافی  رد خواهند شد.  اما این  کار نیز خطر معینی  از نقطه نظر  ثبات در کشورهای اروپایی دربر دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала