گزارش و تحلیل

تلاش داعش برای غیرقابل تحمل کردن زندگی در اروپا

© AFP 2023 / Kenzo Tribouillard یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان عملیات تروریستی در پاریس
یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان عملیات تروریستی در پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهدید تروریسم، سراسر اروپا را تحت شعاع خود قرار داده است. روز پنجشنبه 14 جولای، در روز باستیل- جشن ملی فرانسه، هنگامی که مردم در کنار ساحل نیس به تماشای آتش بازی و جشن و پایکوبی جمع شده بودند، یک دستگاه کامیون به سوی آنها حمله ور شد. در این حادثه 84 نفر کشته، و تعداد زیادی زخمی شدند که حال آنها وخیم گزارش می شود.

محمد لحویج بو هلال، یک تونسی تبارِ 31 ساله مقیم نیس فرانسه بود که دست به چنین اقدام تروریستی زد. اما تنها روز شنبه، گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش)، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.
آویگدور اسکین، نویسنده و فعال اجتماعی اسرائیلی طی مصاحبه با "اسپوتنیک"، نظر خود را در مورد پیام تروریست ها به غرب، این چنین بیان داشت:


"ما در حال جنگ هستیم، و اسلامگرایان تلاش دارند تا با ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان اروپا، زندگی آنها را غیر قابل تحمل کرده و از هر طریقی مردم را به ترسانند. اعمال چنین تجاوزی از سوی گروه "دولت اسلامی" روشی قابل درک است. لازم به توضیح است که ما در خصوص مسلمانان اروپا و فرانسه صحبت نمی کنیم، منظور ما وجود یک فرقه خاص است. ما باید حساب این فرقه اسلامگرا و اعضای آن را از بقیه مسلمانان جدا کرده و با روش های پیشگیرانه و تلاش های مشترک، آنها را نابود کنیم".

به عقیده وی، فعالیت های پیشگیرانه نیروهای اطلاعاتی، می تواند نقش عمده ای را داشته باشد:


"بهره گیری از تجربیات روسیه بسیار مهم هستند. ارزش آن به این علت است که روسیه موفق شده تا با ایجاد یک سیستم، باعث شود تا مسلمانان سنت گرا، خودشان با چنین عدیده ای، فعالانه مقابله کنند. آنها متوجه شده اند که زندگی با وجود چنین "غده سرطانی"، غیر ممکن است. این بسیار مهم است، بنابراین روسیه توانسته تا چنین روشی را پیاده کند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала