عملکرد پیگیرانه کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده کیارستمی

© REUTERS / Yves Herman A Golden Angel statue, commemorating the 100th anniversary of the WW1, shows a Palme d'Or symbol outside the Carlton Hotel before the start of the 68th Cannes Film Festival in Cannes, Southern France, May 11, 2015
A Golden Angel statue, commemorating the 100th anniversary of the WW1, shows a Palme d'Or symbol outside the Carlton Hotel before the start of the 68th Cannes Film Festival in Cannes, Southern France, May 11, 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی در مورد برخی از سوالات به نتیجه قطعی رسید.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل ازایرنا- محسن خلیلی روز چهارشنبه درباره نتیجه کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی که قرار بود امروز چهارشنبه اعلام شود این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: بخشی از سوالات نیز باقی مانده که قرار است در جلسه بعدی این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در این کمیسیون به تعدادی از سوالات راجع به پرونده کیارستمی توسط اعضای کمیسیون ویژه نظرخواهی شد که در برخی از سوالات اعضای کمیسیون به جمع بندی رسیدند و مقرر شد در جلسات بعدی کمیته منتخب و کارگروههای ویژه رشته های تخصصی مربوطه موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: پس از جمع بندی کامل مابقی سوالات در کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده کیارستمی ، کمیسیون نظر نهایی خود را به دادستان تهران اعلام می کند تا پرونده توسط دادستانی سیر حقوقی اش را آغاز کند.

خلیلی اظهار داشت:پس از اینکه کمیسیون نظر نهایی خود را به دادستان ارائه دهد، پس از آن نظر دادستانی اعمال می شود و سپس پرونده به هیات بدوی می رود.

وی با بیان اینکه نظر کمیسیون ویژه می تواند نظر نهایی باشد، دلیل این امر را چنین عنوان کرد که در این کمیسیون ناظران مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، سازمان بازرسی کل کشور، دولت، دادستانی و وزارت دادگستری حضور دارند.

قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: در جلسه امروز کمیسیون ویژه رسیدگی به پرونده کیارستمی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، معاون وزیر دادگستری، معاون دادستان تهران، قائم مقام سازمان پزشکی قانونی، نماینده سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان نظام پزشکی، معاون انتظامی و دادستان تهران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه همچنین فرزند کارگردان فقید سینمای ایران کیارستمی به مدت یک ساعت در این جلسه حضور داشت، تصریح کرد: در این نشست به سوالات کارشناسان در مورد روند درمان کیارستمی پاسخ داده شد و فرزند کیارستمی و اعضای کمیسیون بر این امر که در بررسی این پرونده دقت رسیدگی در سیر درمان را نباید فدای سرعت کرد، تاکید کردند.

عباس کیارستمی کارگردان بزرگ سینمای جهان و ایران ، چهاردهم تیرماه پس از تحمل یک دوره بیماری در کشور فرانسه درگذشت.

 

کارگردان فقید سینمای ایران و برنده نخل طلای جشنواره کن از اسفند ماه گذشته با بیماری گوارشی دست و پنجه نرم می کرد و روند درمان وی در ایران آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала