سرگرمی های زنان و مردان روسیه

© Fotolia / Goodluzاینترنت و کامپیوتر
اینترنت و کامپیوتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اختلاف بین کاربران مرد و زن کاهش یافت.

مطابق با  اطلاعات ارائه شده از سوی کارشناسان، سهم  متخصصان کامپیوتر و برنامه نویسان  در بین مردان بیشتر از  زنان است. مدت زمان استفاده از اینترنت در بین  زنان و مردان  روسیه یکسان، اما اهداف آنها متفاوت است:  زنان  سایت های  تندرستی و فرهنگی را ترجیح می دهند و  مردان بیشتر به سراغ سایت های  سرگرم کننده،  فیلم  و کلیپ های ویدئویی می روند.  شبکه های اجتماعی  جایی است که اختلاف بین کاربران زن و مرد بسیار ناچیز است.

گلنار عابدرحمانووا  رئیس  انستیتوی  تحقیقات آماری  و دانش اقتصادی  مدرسه عالی اقتصاد  روسیه در مصاحبه با  روزنامه روسی « ایزوستیا»  گفت که اتحادیه  بین المللی اینترنت  توجه  زیادی به  موضوع برابری زن ومرد در  اقتصاد زقمی  مبذول می دارد. مدرسه عالی  اقتصاد به درخواست شعبه آن سازمان برای کشورهای « همسود»،  آمار رسمی « روس استات» (آمار روسیه)  و مرکز « لوادا» را مورد  تجزیه و تحلیل قرار داد.

« رشته فناوری  انفورماتیک  بطور سنتی یکی از انواع  فعالیت اینترنتی در بین کاربران مرد است که طی 10 سال اخیر  این گرایش حفظ شده است».

گلنارعابدرحمانووا  در ادامه گفت که  سهم زنان در  سازمان هایی که به طراحی نرم افزار می پردازند از 20 درصد تجاوز نمی کند. زنان 17 درصد برنامه نویسان را تشکیل می دهند ، مهندسان برق — 22 درصد  و تکنسین ها و مهندسان تجهیزات اوپراتورها ، رادیو و تلویزیون  34 درصد.

آناتولی پِشِنیچنیکوف  رئیس کرسی « شبکه ارتباطی و سیستم سوئیچینگ»  دانشگاه فنی  ارتباط و انفورماتیک مسکو  در این خصوص گفت: «  قبلا در انستیتوی  ما دانشجویان بیشتر دختر بودند،  از 315 دانشجو، فقط  20 نفر پسر بود.  اواسط  دهه 1990  همه چیز تغییر کرد.  هم اکنون در دانشکده ما  تعداد دختران انگشت شمار است».

 وی تعریف کرد که زنان  نقش بزرگی در  رشد و توسعه  ارتباطات مدنی ایفا کردند. در زمان اتحاد شوروی تقریبا تمام تلفنچی ها زن بودند. اما با توسعه و پیشرفت فناوری دیجیتالی، تعداد مردان بتدریج در این رشته با زنان یکسان شد.

طی 10 سال اخیر  تعداد کاربران از 22 درصد تا 78درصد افزایش یافت. بطور همزمان اختلاف بین کاربران مرد و زن کاهش یافت. اگر اختلاف قبلا6,5 درصد بود ، اکنون این اختلاف 1,3درصد است. در شهرستان ها و روستاها، کاربران اینترنت در بین زنان بمراتب بیش از مردان است.

 کاربران زن از اینترنت اغلب برای جستجوی اطلاعات تندرستی و فرهنگی  استفاده می کنند و مردان برای تفریح. زنان شرکت فعالی در شبکه های اجتماعی دارند، مردان هم زیاد از آنها عقب نمی مانند. کاربران مرد از نظر دانلود بازی های کامپیوتری، فیلم  و  موسیقی و برنامه های کامپیوتری از کاربران زن جلو زده اند.

کاربران مرد از اینترنت بیشتر برای تفریح استفاده می کنند زیرا طی روز  مشغول کار هستند و وقت کمی برای استراحت  دارند. اما خانم ها همیشه وقتی برای استراحت پیدا می کنند.

 ایرینا آگلیچِوا  روانشناس  تعریف کرد که هه مردان با  استفاده از اینترنت  استرس کار را کاهش نمی دهند ، بسیاری از آنها از حالت بچه گانه برخوردارند. اینگونه رفتار در زنان نیز مشاهده می شود.  اما  زنان  کلا با مسئولیت بیشتری به زندگی  برخورد می کنند.

 به گفته ایرینا آگلیچِوا  زنان توجه بیشتری به ظاهر خود می کنند که توضیحی برای توجه زیاد آنها به  برنامه های فرهنگی است.  اما فعالیت  فکری  برای مردان  جالب تر است. مردان نسبت به هر چیزی که با  هدف مورد نظر آنها  ربطی نداشته باشد بی تفاوت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала