احتمال عزل محمدمهدی تهرانچی رئیس فعلی دانشگاه شهید بهشتی

© Photo / The official website of the Russian Union of Rectorsاتحادیه همکاری های دانشگاهی ایران و روسیه- گفتگو با دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی
اتحادیه همکاری های دانشگاهی ایران و روسیه- گفتگو با دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از یک دوره توقف حضور هیئت‌های بازرسی وزارت علوم برای تغییر روسای دانشگاه‌ها، امروز این هیئت به دانشگاه شهید بهشتی رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، هیئت بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متشکل از دکتر تهرانی‌زاده، دکتر کمره‌ای، دکتر جبه‌دار، دکتر خواجه و دکتر رمضانیان‌پور از صبح امروز برای بازرسی از دانشگاه شهید بهشتی در این دانشگاه حضور یافت و در جلسه هیئت‌رئیسه این دانشگاه شرکت کرد.

اعضای این هیئت با نامه رسمی عبدالحسین فریدون مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم به این دانشگاه اعزام شده است و حضور آنها در دانشگاه شهید بهشتی به دستور محمد فرهادی وزیر علوم نبوده است.

براساس شنیده‌ها و پیگیری‌ها ظاهراً وزارت علوم قصد عزل محمدمهدی تهرانچی رئیس فعلی دانشگاه شهید بهشتی را دارد و حضور این هیئت در دانشگاه برای یافتن فردی به عنوان جایگزین تهرانچی در ریاست دانشگاه مذکور است.

خبرگزاری تسنیم روز گذشته خبری مبنی بر "تحصیل توصیه‌ای حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی" منتشر کرد و داستان امروز تهرانچی احتمالاً بی‌ربط با این موضوع نیست.

موضوع اعزام هیئت‌های بازرسی به دانشگاه‌ها برای تغییر روسای دانشگاه‌ها از زمان رضا فرجی‌دانا وزیر معزول علوم باب شد و حاشیه‌هایی را در سطح جامعه دانشگاهی کشور ایجاد کرد.

پس از حضور فرهادی در وزارت علوم و عزل فرجی‌دانا از سوی مجلس به نظر وزیرعلوم به همان شیوه قبلی برای تغییر رئیس دانشگاه شهید بهشتی روی آورده است.

 

طبق روال، حوزه نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت علوم وظیفه بازرسی و بررسی وضعیت دانشگاه‌ها را دارد، اما این روال در وزارت علوم دولت یازدهم تغییر یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала