یکی از مظنونان حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه مشخص شد

© AFP 2023 / Valery HacheФранцузские полицейские проверяют людей в Ницце после теракта
Французские полицейские проверяют людей в Ницце после теракта - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقصر حادثه نیس در فرانسه احتملا از شهروندان فرانسوی تونسی تبار بوده است


آمبولانس و پلیس در محل عمل تروریستی در شهر نیس فرانسه - اسپوتنیک ایران
عمل تروریستی در نیس فرانسه
به نوشته نشریه "Nice Matin" پشت فرمان خودرو سنگینی که در مسیر کنار "پلاژ انگلیسی" در شهر نیس مردم را زیر گرفت، مهاجری از کشور تونس بوده است.
خبرگزاری "ریانووستی" در این رابطه می نویسد که این شخص تا پیش از این نیز به خاطر خلاف های کوچک توسط مقامات فرانسه شناخته شده بود ولی هرگز ارتباط او با ترویست ها به ثبت نرسیده بود.
در همین زمان، رئیس جمهور فرانسه خطاب به شهروندان فرانسه اعلام کرد که هنوز شخصیت پیش فرمان مشخص نشده است. حبرگزاری "TASS" در این رابطه نوشت که در این کامیون حمل سوخت، یک کارت شناسایی پیدا شد. این کارت شناسایی به شهروند 31 ساله ی دوملیتی فرانسوی-تونسی تعلق دارد که نام او هنوز فاش نشده است. بدین ترتیب هنوز معلوم نیست که کارت شناسایی یافت شد متعلق به راننده ی این خودرو سنگین باشد.

بر اساس اخبار دریافتی، اواخر پنجشبنه شب مصادف با 14 ژوئیه، مردم برای مشاهده ی جشن آتش بازی و پرتاب فشفشه به افتخار روز ملی فرانسه در مسیر کنار پلاژ شهر نیس جمع شده بودند که ناگهان یک خوردو سنگین مردم بی گناه را زیر گرفت. شاهدان عینی ماجرا می گویند که این کامیون حدودا 2 کیلومتر در این مسیر با سرعت بالا و حرکات زیگ زاگی، مردم را زیر چرخ های خود له کرد. گذشته از این، راننده ی کامیون به سمت مردم تیراندازی نیز می کرد. سرانجام این حادثه با تیراندازی پلیس به راننده و کشتن او پایان یافت. بر اساس آخرین اخبار دریافتی، شمار قربانیان این حادثه نزدیک به 85 نفر اعلام شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала