به توجهی به مسئله حجاب باعث تاخیر در ازدواج می شود

© Flickr / Nick Grosoli Mulsim women in Milan
Mulsim women in Milan - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی از پایین بودن کیفیت لباس های تولید در بازار کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از مانتوهای تولیدی در حد نایلون و تور طراحی و به بازار عرضه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک-کبری خزعلی روز چهارشنبه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار اجتاعی ایرنا افزود: نه تنها لباس های تولیدی داخل که اکنون پوشاک و لباس هایی که از طریق قاچاق وارد کشور می شوند، بسیار کیفیت نامناسبی دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز به روز کالاها و اجناس قاچاق وارد کشور می شود، باید مسئولان کشوری نسبت به برخورد جدی با تولیدکنندگان این اجناس اقدام کنند، کیفیت اجناس مطلوب نیست و بسیاری از خانواده ها برای تهیه لباس ها با پوشش های مناسب در بازار با مشکل مواجه هستند.
این مقام مسوول ادامه داد: اکنون مانتوهای با جنس تور و نایلون به عنوان یک تهدید از نظر فرهنگی و اقتصادی در جامعه محسوب می شودو بازار قاچاق وضعیت تولیدی های کشور را نیز با مشکل مواجه کرده است.
خزعلی با بیان اینکه تهاجم بر فرهنگ حجاب و عفاف بال اما میزان تغذیه فکری برای برخورد با این تهاجمات بسیار پایین است، افزود: هفته حجاب و عفاف به عنوان فرصتی مناسب است تا بتوانیم با برخی از این تهاجم های دشمنان برخورد کنیم چون حجاب و عفاف مطالبه جدی مردم است.

تغییرات در خانواده ها و تاخیر در ازدواج ناشی از عدم توجه به حجاب است
وی اظهار داشت: تغییرات در خانواده و تاخیر در ازدواج یکی از عوامل موثر آن عدم توجه به موضوع حجاب و عفاف است و همین موضوع است که زمینه ازدواج را محدود می کند.
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در خصوص بحث سیاستگذاری و اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور گفت: از 29 سال پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه هایی در خصوص عفاف و حجاب تصویب کرد که در بخش سیاستگذاری و اجرایی اقدامات خوبی انجام شد و باید پس از این مراحل به نظارت در این زمینه توجه می شد.
وی اضافه کرد: از آنجا که ما وظیفه نظارتی نداریم نمی توانیم بر تولید لباس و پوشاک در کشور نظارت داشته باشید بلکه باید وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مساله را به صورت جدی پیگیری می کردند.
خزعلی گفت: از فرودین ماه سال جاری مرحله اجرایی طرح عفاف و حجاب در کشور در حال انجام است و حرکات خوبی از سوی دانشگاه های کشور صورت گرفته اما مهمترین ضعف در این زمینه به دو نهاد وزارت صنعت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهویر برمی گردد با وجود اینکه رئیس جمهوری نیز تاکید جدی بر این مساله دارند.
وی ادامه داد: نیازهای جامعه از نظر محصولات فرهنگی با پوشش مناسب از تیرماه 93 به دستگاه های اجرایی متولی ابلاغ شده اما با گذشت دو سال هنوز نیاز بازار براساس پوشاک تولیدی مناسب تامین نشده است و ما از ایده و تولید لباس مناسب از سوی متولیان امر را تاکنون ندیده ایم.
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطرنشان کرد: اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه نیازمند عزم ملی است و باید کیفیت اجرای آن را بالا برد و همه دستگاه های فرهنگی باید هزینه ها و برنامه های خود در این مسیر را ارائه دهند و ما در این زمینه گزارش هایی از دستگاه های اجرایی می خواهیم.
خزعلی افزود: مردم ایران مقاوم و محافظ حجاب هستند و امیدواریم با تلاش دستگاه های اجرایی بتوانیم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم.
هفته عفاف و حجاب از 19 تا 25 تیرماه نامگذاری شده و روز 21 تیرماه روز جهانی عفاف و حجاب است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала