ماجرای فروش بوئینگ به ایران به کجا رسید؟

© Flickr / Peter Russellماجرای فروش بوئینگ به ایران به کجا رسید؟
ماجرای فروش بوئینگ به ایران به کجا رسید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موارد بدقولی آمریکا در دوران پسابرجام همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد که کنگره ی این کشور تلاش های زیادی برای ممانعت استفاده ایران از مزایای رفع تحریم ها بکار میگیرد.

خبرگزاری مهر با بیان این مطلب در ادامه می نویسد که کمپانی هواپیماسازی بوئینگ در تلاش بود تا از رقیب سرسخت اروپایی خود یعنی ایرباس عقب نماند و بازار ایران را در دست خود بگیرد. ولی با تمام این تفاسیر و گفتگوهای انجام شده میان هیات نمایندگان بوئینگ با ایران، هرگونه فروش هواپیما به ایران را بر اساس موافقت دولت آمریکا مشروط کرد.


این خبرگزاری به نقل از پایگاه اینترنتی "دی هیل" شرکت بوئینگ در پاسخ به سه قانونگذار نگران جمهوری خواه می نویسد که تکمیل توافق هسته ای با ایران به توانایی شرکت های آمریکایی و اروپایی برای فروش هواپیماهای مسافربری جدید برای جایگزین کردن ناوگان فرسوده این کشور بستگی دارد.


مذاکرات میان وزیر راه و شهرسازی با ایرباس و بوئینگ در چارچوب خرید هواپیما و انجام گشت و اعلام شد که قرارداد خرید هواپیما با این دو شرکت طبق جدول زمان بندی اجرایی می شود. اما درست پس از گذشت 5 روز از این مذاکرات، در مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه منع فروش هواپیمای بوئینگ به ایران با ۲۳۹ رأی موافق در برابر ۱۸۵ رأی مخالف تصویب شد.


آقای بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در واکنش به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که دولت آمریکا موظف است هرچه با برجام مغایرت داشته باشد را رفع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала