تحریم رهبر کره شمالی توسط آمریکا

© REUTERS / KCNAتحریم رهبر کره شمالی توسط آمریکا
تحریم رهبر کره شمالی توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا امروز چهارشنبه از برقراری تحریم ها علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و 22 نفر دیگر از مقامات بلندپایه این کشور به علت نقض حقوق بشر خبر داد.

این اقدام پس از انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در باره نقض حقوق بشر در کره شمالی صورت گرفته که وزارت خزانه داری برای نخستین بار کیم جونگ اون را در لیست تحریم های خود قرار داد.
قائم مقام موقت وزارت خزانه داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم ضمن اعلام این موضوع گفت: "کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون به تحمیل ظلم و سختی طاقت فرسا بر میلیون ها نفر از مردم خود ادامه می دهد که از جمله این اقدام ها می توان به اعدام های فراقضایی، کار اجباری و شکنجه اشاره کرد".
رهبر عالی کره شمالی همچنین به سوء استفاده از مقام خود در ریاست وزارت امنیت ملی این کشور متهم شده است. بنا بر گزارش منتشر شده در واشنگتن، وزارت امنیت ملی کره شمالی بالغ بر 80 تا 120 هزار زندانی را در زندان های سیاسی نگاه می دارد که عنوان شده در این زندان ها شکنجه، اعدام، تجاوز، گرسنگی دادن و کاراجباری یک امر معمول است.
تحریم های اعمال شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا، توقیف دارایی های احتمالی مقامات کره شمالی در خاک آمریکا را در نظر گرفته و هر گونه ارتباط اقتصادی با مقامات و شرکت های نامبرده را برای شرکت های آمریکایی ممنوع می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала