ایران با آمریکا مبادلات دانشگاهی نخواهد داشت

© REUTERS / Jonathan Ernst/FilesWith the US Capitol as a backdrop, George Washington University students gather for their commencement ceremony on the National Mall in Washington
With the US Capitol as a backdrop, George Washington University students gather for their commencement ceremony on the National Mall in Washington - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش "رویترز"، گزارش های منتشر شده در بعضی رسانه های ایرانی که هیئت دانشگاهی آمریکا را به تمایل برای ایجاد یک شبکه جاسوسی در ایران متهم کرده، باعث سردی در روند ازسرگیری روابط علمی و دانشگاهی میان دو کشور شده است.

بر اساس این گزارش، اندکی قبل از رسیدن به توافق هسته ای در سال گذشته یک هیئت دانشگاهی آمریکایی برای برقراری مجدد روابط علمی و آموزشی به تهران سفر کرد. این گروه شامل نمانیدگانی از پنج دانشگاه آمریکایی از جمله دانشگاه راتگرز و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود که برای تبادلات علمی و آموزشی به تهران آمده و ادعا کردند تمایلی دوجانبه برای برقراری این روابط وجود دارد. اما بعضی رسانه های ایرانی با توجه به اینکه ریاست این هیئت بر عهده آلن گودمن کارمند سابق آژانس اطلاعاتی آمریکا بود، نوشتند که این بازدید به قصد ایجاد یک شبکه جاسوسی در ایران و برهم زدن نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
مسئولان آمریکایی که برگزارکننده سفر این هیئت دانشگاهی بودند، در پاسخ مدعی شدند که این سفر بدون دخالت دولت آمریکا انجام شده بود.
وزارت خانه های خارجه ایران و آمریکا تا کنون در این خصوص رسما اظهار نظر نکرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала