واکسنی بر ضد هر نوع بیماری

© REUTERS / Nicky Lohمرکز تولید واکسن
مرکز تولید واکسن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکسن از رشته های مولکولی مواد ژنتیکی شناخته شده به عنوان ماتریس (اطلاعاتی)تشکیل شده است.

مهندسان  انستیتوی تکنولوژی ماساچوست  واکسن جدیدی ساختند که به آسانی می توان آن را  طی یک هفته برای مقابله با هر نوع  اپیدمی تولید کرد.  محققان توانستند انتی ژن « ابولا» ،آنفلونزای  خوکی و توکسوپلاسما را دریافت کنند که کارایی  آنها به 100 درصد رسیده است.  مقاله مربوطه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences به چاپ رسیده است.

واکسن از  رشته های مولکولی  مواد ژنتیکی شناخته شده به عنوان ماتریس (اطلاعاتی)RNA، تشکیل شده است.  در این رشته ها  اطلاعات در باره هر نوع ویروسی، باکتری  و یا  دیگر پروتئین ها   می تواند وجود داشته باشد.

به گفته متخصصان، واکسن RNA امن تر از  واکسن DNA است، زیرا آخری می تواند  با ژن سلول ها  هماهنگ شود و  موجب تغییراتی در بدن شود.

ایده  استفاده از RNA به عنوان واکسن بیش از 30 سال  است که  مطالعه می شود، اما  مهمترین مانع در استفاده از اسید نوکلئیک ، جستجوی  روش امن و موثر رساندن آن به بدن انسان بود.

 به عقیده متخصصان از این روش می توان برای مبارزه با  بیماری های عفونی  و  ساخت واکسن هایی استفاده کرد  که بتوانند  به ارگانیزم در شناخت  و نابودی  غدد سرطانی  کمک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала