شنای شبانه بیشترین آمار غرق شدگی مسافران در دریا

© AP Photo / Petros GiannakourisMigrant whose boat stalled at sea while crossing from Turkey to Greece swim to approach the shore of the island of Lesbos, Greece, on Sunday, Sept. 20, 2015
Migrant whose boat stalled at sea while crossing from Turkey to Greece swim to approach the shore of the island of Lesbos, Greece, on Sunday, Sept. 20, 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد دوشنبه شب در نشست فوق العاده طرح سالم سازی دریا در این شهرستان که در آستانه عید سعید فطر برگزار شد ، گفت : حفظ امنیت جانی و عمومی شهروندان از اهداف مهم طرح سالمسازی دریاست و تمامی دستگاهها باید تلاششان را بر این موضوع متمرکز کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک- یحیی یوسف پور افزود: شنای شبانه در دریا سبب می شود تا تحقق این هدف مهم با چالش مواجه شود. 

به گزارش ایرنا یوسف پور توضیح داد: ناجیان غریق از صبح تا عصر در ساحل مستقرند ، در حالی که مسافران و مجاوران پس از پایان ساعت کاری ناجیان هم در آب های ساحلی شنا می کنند و متاسفانه بیشترین آمار غرق شدگی مسافران در دریا هم در ساعات شب رخ می دهد.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اهمیت حضور و مدیریت طرح های سالمسازی دریا ، گفت: مسئولیت جان مسافران در شب با مسئولان مجری طرحهاست و هیچ سهل انگاری در این خصوص قابل قبول نیست و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی همچنین از شناسایی 68 نقطه حادثه خیز و شنا ممنوع در ساحل محمودآباد خبر داد و ا فزود: 146 ناجی در مناطق آزاد و شنا ممنوع و محدوده اجرای طرح ها در ساحل محمودآباد و سرخ رود مستقرند.
او ادامه داد: امسال به منظور حفظ جان مسافران و ارائه خدمات مطلوب تر ، 17 طرح ساماندهی دریا در محمودآباد اجرا شده است.

فرماندار محمودآباد همچنین از ساماندهی تردد خودروها در سواحل این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه امسال آمار تصادفات و برخورد چهار چرخ با مسافران حاضر در سواحل نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: به منظور کاهش تلفات و مدیریت این موضوع ، پیست تردد چهار چرخ در ساحل بزودی راه اندازی و به بهره برداری خواهد رسید.

یوسف پور همچنین از غرق شدن 2 نفر از آغاز فصل شنا در محمودآباد خبر داد و گفت: علت مرگ این دو نفر هم شنا در مناطق ممنوعه و یا شب هنگام بوده است. 

وی افزود: به منظور کاهش تلفات در سواحل ، تمامی راههای دسترسی به مناطق حادثه خیز در محمودآباد و سرخرود مسدود شده است و در ورودی تمامی کوچه هایی که به ساحل راه دارند هم تابلوهای علائم هشداری نصب خواهد شد.

یوسف پور با اظهار این که محمودآباد اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت به مازندران است، گفت: این شهرستان در تمامی ایام تعطیلات تابستان و عید نوروز و سایر روزهای تعطیل میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که به علت کمبود اعتبارات و امکانات محدود شهرستان ، نیازمند تخصیص اعتبارات و نگاه ملی جهت مدیریت سواحل است.

فرماندار محمودآباد همچنین با اشاره به آغاز موج سوم حضور مسافران در تعطیلات عید فطر ، از آماده باش تمامی دستگاههای عضو ستاد ساماندهی طرح دریا در این شهرستان خبر داد. 
وی گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران و کاهش آمار غریق و گسترش نظارت بر اجرای هر چه بهتر روند اجرای طرحهای دریا ، مرخصی تمامی مدیران برای تعطیلات پیش رو لغو شده است.
طرح سالمسازی دریا در مازندران از اول خرداد امسال در بیش از یکصد نقطه ساحلی آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

 

بنا بر آمارهای رسمی اجرای این طرح باعث شده است تا امار غرق شدگان در سه سال اخیر در سواحل مازندران از حدود 180نفر در سال 92 به کمتر از 100نفر در سال 94 کاهش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала