وزارت امور خارجه ایران خواستار آزادسازی دیپلماتهای ربوده شده

© REUTERS / Carlos Barriaخبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از دیپلمات ایرانی در وین: ایران و ١+٥ به توافق دست یافته اند.
خبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از دیپلمات ایرانی در وین: ایران و ١+٥ به توافق دست یافته اند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‎ای، اعلام کرد نهادهای حقوق بشری به وظیفه قانونی خود درچارچوب آزادی دیپلمات‎های ربوده شده ایرانی در لبنان عمل کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پارس تودی-  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‎ای به مناسبت سی و چهارمین سال ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان از دبیرکل سازمان ملل، صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای حقوق بشری خواست تا به وظیفه قانونی خود در این چارچوب عمل کرده و با اعمال فشار به رژیم صهیونیستی زمینه آزادی آنها را فراهم کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران از تلاش‎های انجام شده در سال‎های گذشته از سوی دولت لبنان و برخی نهادهای مسوول بین المللی در پیگیری موضوع از جمله نامه مورخ 13 سپتامبر 2008 دولت لبنان به دبیرکل وقت سازمان ملل در تایید ربوده شدن آنان در خاک لبنان قدردانی شده است.

وزارت امور خارجه ایران در این بیانیه اعلام کرده است شواهد و قرائن موجود نشان دهنده ربایش این افراد توسط مزدوران رژیم صهیونیستی و انتقال آنان به داخل سرزمین‎های اشغالی است و جمهوری اسلامی ایران مجددا پیشنهاد قبلی خود مبنی بر تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین المللی برای روشن شدن ابعاد این حادثه را مورد تاکید قرار می‎دهد.

چهاردهم تیرماه 1361 (ژوئیه 1982) مزدوران رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران "سید محسن موسوی"، " احمد متوسلیان "، "تقی رستگار مقدم " و "کاظم اخوان" را در خاک لبنان ربودند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала