گزارش و تحلیل

فیلم ایرانی «دختر» جایزه گران پری 38 مین جشنواره بین‌المللی سینمایی مسکو را از آن خود کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Иранский режиссер Реза Миркарими на пресс-конференции перед показом своего фильма "Дочь" (Dokhtar) в рамках 38-го Московского международного кинофестиваля
Иранский режиссер Реза Миркарими на пресс-конференции перед показом своего фильма Дочь (Dokhtar) в рамках 38-го Московского международного кинофестиваля - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شب 30 ژوئن مراسم اختتامیه 38 مین جشنواره بین‌المللی سینمایی مسکو بر پا شد. این جشواره همیشه محل کشف استعداد های کارگردانان جوان و بزرگداشت استادان سینماتوگرافی جهانی است. برندگان برنامه کنکور اعلام شدند.

تندیس طلایی گئورگی مقدس — گران پری فستیوال مسکو بابت بهترین فیلم برای دومین بار به رضا میرکریمی کارگردان ایرانی تعلق گرفت. همانطوریکه اسپوتنیک پیشتر گزارش داد، فیلم او با عنوان «دختر» حتی در نمایش ویژه روزنامه نگاران یک خبر داغ شد و به خاطر نکات دراماتیک و احساسات خود به عمق روح تماشاگران روسی نفوذ کرد. این فیلم حتی قلب منتقدان بسیار سختگیر را مغلوب کرد و از سوی داوران کنکور عالی ارزیابی شد. بازیگر مرد این فیلم نیز به در یافت جایزه بهترین بازیگر اصلی مرد این جشنواره سرافراز شد.  به فرهاد اصلانی تندیس نقره ای گئورگی مقدس در محیط شکوهمند اعطا شد. اسپوتنیک با رضا میرکریمی تماس بر قرار کرده و او لطف کرده و در مصاحبه با مارینا الشعلان خبرنگار اسپوتنیک  احساسات و خاطرات خود را در میان گذاشته چنین گفت:

رضا میرکریمی گفت که پیروزی در جشنواره فیلم مسکو که یکی از فستیوال های جهانی دارای پرستیژ بالا محسوب می‌شود نه تنها به تحکیم کارگردانی وی در ایران مساعدت کرده بلکه سبب آن شده که در ازای نمایش فیلم‌های او  پول‌های بیشتری جمع آوری شود. رضا میرکریمی هنوز در باره طرح های خود در سال آینده چیزی نگفته ولی اشاره کرد که به تکمیل سوژه اساسی خود که دنیای خانواده ایرانی همراه با مسایل گوناگون و وضع جامعه این کشور را منعکس می‌کند خواهد پرداخت. وی افزود:

خوب، امیدوار باشیم که رضا میرکریمی که تماشاگران روسی از فیلم‌های او خوششان آمده باز هم یک فیلم دارای احساسات عمیقی را در مسکو به نمایش خواهد بگذارد. ما منتظریم.

لازم به یادآوری است که جشنواره بین‌المللی سینمایی مسکو از سال 1959 به طور منظم برگزار می‌شود و در میان فستیوال های باسابقه جهانی پس از ونیز در جای دوم قرار دارد. در بخش کنکور آن لا اقل 12 فیلم شرکت می‌کند و امسال در آن فیلم‌هایی از ایران، دانمارک، صربستان، کره جنوبی، لهستان، فرانسه، برزیل، ایتالیا و فیلیپین اکران شدند. امسال 38  مین جشنواره بین‌المللی سینمایی مسکو از 23 تا 30 ژوئن برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала