فیلم "دختر" رضا میرکریمی بهترین فیلم جشنواره مسکو شناخته شد

© Sputnik / Evgeniya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر Церемония закрытия 38-го Московского международного кинофестиваля
Церемония закрытия 38-го Московского международного кинофестиваля - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیروز مراسم اختتام 38 ـ مین حشنواره بین المللی فیلم در مسکو برگزار شد.

فیلم "دختر" رضا میرکریمی، کارگردان ایرانی بهترین فیلم این جشنواره شناخته شد.

Кадр из фильма Резы Миркарими Дочь - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
فیلم ایرانی "دختر" قلب های تماشاگران روسی را از آن خود کرد
به گزارش خبرگزاری"تاس"، رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم مسکو مجسمه "گئورگی مقدس طلایی" را به کارگردان ایرانی تقدیم کرد. فیلم "دختر" درباره زندگی یک خانواده شهرستانی ایرانی است که نظم زندگیش را دخترشان برهم می زند. این دختر ناگهان تصمیم می گیرد در جشن نامزدی خواهر کوچکترش شرکت نکرده و به جای آن بهترین دوست دخترش را که تصمیم به ترک ایران برای همیشه گرفته در سفر به تهران همراهی کند.

میرکریمی یک جایزه دیگر جشنواره فیلم مسکو را نیز دریافت کرد. این جایزه به عنوان بهترین بازیگر مرد به فرهاد اصلانی تقدیم شده است. فیلم "دختر" همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرده است.
آقای میرکریمی گفت این دومین بار است که گئورگی مقدس را از مسکو با خود می برد و هر دوبار این جایزه را به خاطر فیلم هایی درباره ارزش های خانوادگی گرفته است.
در سال 2008 فیلم دیگر کارگردان ایرانی به نام" به همین سادگی" به عنوان بهترین فیلم جایزه "گئورگی مقدس طلایی" 30 ـ مین جشنواره بین المللی سینمایی مسکو را دریافت کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала