گزارش و تحلیل

منافع مشترک آمریکا و ایران چیست؟

© AFP 2023 / Carlos Barriaایران و امریکا
ایران و امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده ی وزیر امور خارجه آمریکا ، واشنگتن و تهران منافع مشترکی در عراق دارند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در فستیوال ایده ها در آسپن بیان داشت که عمل ایران در عراق در تقابل با " داعش" در سطح مشخصی مفید است چرا که ایرانی ها بر تلاش برای مبارزه با داعش تمرکز کرده اند برای همین ما با آنها در عمل، منافع مشترکی داریم. " اینتر فاکس" گزارش داد: وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا اعمال ایران درعراق مفید ویا مضر است این مطلب را عنوان نمود.
حسن شمشادی ، خبرنگار رادیو دولتی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق در مصاحبه ای با مارینا الشعلان ، خبرنگار اسپوتنیک ، در خصوص اوضاع در جبهه عراق و اینکه آیا منافع واشنگتن و تهران عملا مطابقت دارند توضیح می دهد:


تهران نیز به سخنان جان کری پاسخ داد. سرتیپ مسعود جزایری ، مشاور رئیس ستاد نیروی هوای ایران در خصوص وجود طرح تقسیم عراق و سوریه تحت لوای داعش هشدار داد.
واثق الهاشمی ، رئیس مرکز ایرانی تحقیقات استراتژیک در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک بیان داشت: طرح تقسیم عراق و سوریه وجود دارد و فقط آمریکا آنها را مدیریت نمی کند. به گفته ی وی برخی کشورهای منطقه ای و غربی هستند که حوادث را در این جهت هل می دهند. این امر در کلاس سیاسی عراق تاثیر دارد و آنها خودشان برای تقسیم کشور آماده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала