درخواست افغانستان برای استفاده از تجربیات ایران در حوزه‌های فرهنگ و هنر

© AFP 2023 / Atta KenareМеждународная выставка ковров ручной работы в Тегеране
Международная выставка ковров ручной работы в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از ایسنا- معاون وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی افغانستان در دیدار با معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران درباره توسعه همکاری فرهنگی دو کشور گفت‌وگو کردند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد، ‌معاون بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی افغانستان با اشاره به خطرات ناشی از افراط‌ گرایی و تهدیداتی که در منطقه وجود دارد، به ضرورت همکاری‌های بیشتر کشورهای منطقه از جمله همکاری دوجانبه ایران و افغانستان برای مقابله با جریان‌های افراطی گری تأکید کرد.
عباس خامه‌یار گفت: جهان اسلام بیشترین آسیب را از این خشونت‌ها دیده است و باید با همتی مضاعف نسبت به حل این معضل و مشکل اقدام کنیم.
او همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اعلام آمادگی برای همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی افغانستان در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر، ادامه داد: برای توسعه همکاری‌های کنونی و گسترش محدوده آن، حاضر به انتقال تجارب ایران در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما، صنایع دستی، هنرهای نگارگری و… به افغانستان هستیم.
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین با تأکید بر وجود پیوندهای عمیق فرهنگی میان دو کشور، با یادآوری امضای توافق‌نامه همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان که در سال ۱۳۸۵ به امضای دو کشور رسیده است، گفت: با توجه به این توافق‌نامه، خواستار تنظیم برنامه مبادلات اجرایی هستیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر محقق شود و در صورت تحقق آن می‌توانیم نسبت به توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری اقدام کنیم.
در ادامه این دیدار نیز مژگان مصطفوی با اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی افغانستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی با ایران، گفت: منتظر دریافت طرح برنامه اجرایی هستیم تا براساس برنامه زمان‌بندی‌شده در آن، نسبت به اجرایی شدن این برنامه اقدام کنیم.
او همچنین با اعلام آمادگی افغانستان برای همکاری با ایران در حوزه رسانه، اظهار کرد: در افغانستان بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ رسانه فعالیت می‌کنند. یک‌صد تلویزیون و ۳۰۰ رادیو و بیش از یک‌هزار رسانه مکتوب، مجموع این رسانه‌ها را تشکیل می‌دهند.
مصطفوی با اظهار علاقه‌مندی برای همکاری با بخش‌های خصوصی و دولتی فرهنگی کشور، درخواست استفاده از تجربیات ایران در حوزه‌های گوناگون فرهنگ و هنر را ارائه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала