تلاش یک خلبان ایرانی برای نجات جان مسافران پس از عملیات تروریستی در استانبول

© REUTERS / Murad SezerСитуация на месте взрыва в аэропорту Стамбула
Ситуация на месте взрыва в аэропорту Стамбула - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای ایرباس ۳۱۰ شرکت هواپیمایی ایرانی تابان، آخرین هواپیمایی بود که پس از انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول ، تیک آف کرد.

به گزارش سایت ایرانی "اتاق خبر 24"، این هواپیما، در کنار دو هواپیمای تونسی که گفته می شود تروریستها با این دو هواپیما به ترکیه آمده بودند، مشغول مسافرگیری از جت وی (jetway)  بود که ناگهان صدای انفجاری مهیب، جت وی را زیر پاهای مسافرانی که با در دست داشتن کارت پرواز در حال سوار شدن بودند؛ لرزاند.

به گزارش"اتاق خبر 24" ، بیش از نیمی از مسافران سوار شده بودند که انفجار رخ داد.

کاپیتان "فرهنگ رمضانپور" خلبان اول پرواز استانبول- تهران ایرباس ۳۱۰ شرکت هواپیمایی تابان، بالافاصله با شنیدن صدای انفجار به درون کابین مراجعه و توسط مهمانداران و گارد امنیت پرواز سوار شدن مسافران وحشت زده را تسریع نمود.

مسافران دیگری نیز از کشورهای چین و فیلیپین و… در حالی که درب هواپیما بسته می شد، از جت وی به سمت ایرباس ایرانی هجوم آورده و قصد ورود به هواپیما را داشتند. ظرفیت هواپیما تکمیل بوده و گارد امنیت پرواز با درایت و با کمک خلبان پرواز، به مهمانداران کمک می کنند تا درب ها بسته شود. مسافران وحشت زده که حتی از شدت ترس و فرار، بدون کفش سوار هواپیما شده بودند، بر روی صندلیها نشستند و کاپیتان رمضانپور بلافاصله از برج اجازه تیک آف می گیرد.

به گفته کارکنان زمینی تابان در آتاتورک، حتی هیچ راننده ای حاضر به پوش کردن هواپیما برای شروع پرواز نبوده است و با تلاش پرسنل زمینی و رئیس ایستگاه، راننده ای سریعاً هواپیما را پوش کرده و بلافاصله پس از جدا کردن پین ها از ارابه هواپیما پا به فرار گذاشته است.

صدای گریه و فریاد مسافران، تمرکز خلبان پرواز را بر هم نزد و ایرباس تابان بلافاصله در ابتدای باند قرار گرفته و با فشردن تراتل توسط خلبان رمضانپور، از بند فرودگاه آتاتورک کنده می شود.

با جدا شدن از زمین مسافرانی که از شدت ترس توان صحبت کردن نداشتند، برای خلبان پرواز کف و سوت زدند.

این پرواز به سلامت در فرودگاه امام خمینی تهران به زمین نشست و آخرین پروازی بود که پس از انفجار آتاتورک، باند این فرودگاه را لمس کرد.

در تهران، پس از لندینگ برای کرو این پرواز کف زدند و از تلاش آنها تقدیر نمودند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала