«ولنگاری فرهنگی در سینمای ایران»

© Fotolia / Peych_pاسپوتنیک هم از کلاه قرمزی یاد می کند!
اسپوتنیک هم از کلاه قرمزی یاد می کند! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک- هنر هفتم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با یک دگردیسی همراه شد و از آن زمان تا کنون به یمن ورود سینماگران تازه نفس و صاحب اندیشه، جایگاه خاصی در سینمای جهان کسب کرده و گواه این ادعا، کسب حدود سه هزار جایزه در جشنواره های معتبر سینمایی است.

اما سینمایی ایران در این مسیر فراز ونشیب های متفاوتی را پشت سر گذاشته و در دوره های متفاوت با چالش های روبرو بوده است. رهبر معظم انقلاب اخیرا در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم، به بیان تکرار دغدغه های فرهنگی خود پرداختند و به وجود نوعی ولنگاری فرهنگی و نیز بی اهتمامی در دستگاه های فرهنگی در این رابطه اشاره کردند.گرچه رهبر معظم انقلاب در این بیانات، اشاره مستقیمی به مقوله فرهنگی خاص نداشتند اما، سینما به عنوان یک مقوله فرهنگی هنری فراگیر، فارغ از این آسیب شناسی نیست.
به گزارش خبرگزاری ایرنا- در نشستی با موضوع «ولنگاری فرهنگی در سینما» برای تبیین این موضوع، میزبان سیدمحمد حسینی مدیر فرهنگی بخش آموزش حوزه هنری، نویسنده و منتقد سینما و محمد قهرمانی تهیه کننده و پیشکسوت سینما بود. حسینی، وجود ولنگاری فرهنگی را در سینما ناشی از بازگشت موج فیلم فارسی قبل از انقلاب با عنوان سینمای بدنه از اواسط دهه 70 به سینمای کشور دانست.
قهرمانی نیز در این نشست سینما را موضوعی رها شده توصیف کرده و خواستار ایجاد قانونی برای آن شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала