حضور ادوارد اسنودن در برنامه های امریکا به کمک یک ربات

© AFP 2023 / Frederick Florinاسنودن برنامه محرمانه سازمان اطلاعات بریتانیا را افشا کرد
اسنودن برنامه محرمانه سازمان اطلاعات بریتانیا را افشا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش مجله نیویورک تایمز، ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت فدرال ایالات متحده امریکا که به روسیه پناهنده شده است، دایما با استفاده از ربات قابل هدایت مجهز به صفحه نمایش در برنامه های مختلف امریکا حضور پیدا می کند.

به گفته این مجله، صحبت از دستگاهی است که تت عنوان «بیم پرو» کیفیت حضور را بالا می برد. این ربات دارای مانیتور مجهز به میکروفن و دوربینی در ارتفاع سینه یک مرد است و دو پایه کاملا ظریف دارد که به وسیله آن تثبیت می شوند. اسنودن ضمن حضور در روسیه قادر به هدایت این ربات است. کارمند سابق آژانس امریکا می تواند با سایر افراد صحبت کرده و صورت آنها را از طریق مانیتور مشاهده کند.
این دستگاه «اسنوبوت» نام دارد و در دفتر نیویورک در اتحادیه حمایت از شهروندان آزاد امریکا نگهداری می شود.
کارکنان این سازمان که یکی از بانفوذترین سازمان های امریکایی است، روبات مذکور را در برای حضور اسنودن در برنامه هایی که مورد توجه وی هستند، به جلسات برده و پس از قرارداد در محل، کنترل و هدایت آن با شخص اسنودن است.
به گفته مجله، اسنودن که به خاطر انتشار اسرار محرمانه امریکا تحت تعقیب اف بی آی است، در برنامه های متعدد منهتن شرکت می کند. وی اخیرا در جشنواره سینمایی «ترایبک» حضور داشته و با روزنامه نگاران معروفی از جمله فرید زکریا و همچنین سرگی برین یکی از سازندگان شرکت گوگل گفتگو داشت.
به گفته مجله مذکور، شرایط کنونی اسنودن و حضور فعال او در نقاط مختلف امریکا باعث خشم مدیران سابق وی در امریکا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала