اهداف امریکا برای بوجود آوردن اضطراب سرمایه گذاری در ایران

© AP Photo / Vahid Salemiایران آزادسازی شهر فلوجه را به دولت عراق تبریک گفت
ایران آزادسازی شهر فلوجه را به دولت عراق تبریک گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکایی ها ضمن توافق هسته‌ای،نوعی دیپلماسی با پرقدرت نظامی را درمنطقه برای مانع شدن از نفوذ ایران دنبال می کنند.

علی رئیس مجلس ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال اضطراب سرمایه‌گذاری در ایران هستند گفت: امریکایی ها ضمن توافق هسته‌ای،نوعی دیپلماسی با پرقدرت نظامی را درمنطقه برای مانع شدن از نفوذ ایران دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: برگزاری همایش قوه قضائیه هماهنگی بین قوا را افزایش داده و درک بهتری از شرایط برای خدمت در اختیار قوا قرار می دهد.

وی ادامه داد: از آیت الله آملی تشکر می کنم که در سال های اخیر تلاش هایی برای ساماندهی قوه قضائیه و تحقق قانون در کشور داشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضائیه در حال طی مسیر مثبتی است، گفت: ما قضات متعهدی داریم که بر مشکلات کشور تسلط دارند و در برابر فشارها ایستادگی می کنند که این سرمایه ارزشمندی است و موجب اقتدار کشور است. برای حفظ این سرمایه هر تدبیری لازم است باید انجام داد.

لاریجانی اظهار داشت: در سال های اخیر اقداماتی در قوه قضائیه با کمک بخش های مختلف انجام شد که بخشی از آن به قوه مقننه محول شد تا در سیمای قانون به تصویب برسد. یکی از آنها قانون آئین دادرسی کیفری بود که قانون مادری است و به حقوق شهروندی در این لایحه توجه بیشتری شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه مجازات اسلامی نیز در مجلس نهم به تصویب رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 و با بیان اینکه نظام در این توافق با چشم بینا راه را انتخاب کرد، اظهار داشت: باید دید آمریکایی‌ها و غربی‌ها در پس این توافق چه فکری برای ما اندیشیده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: به نظر می‌رسد در اجرای برجام نقاط ضعفی را به جا گذاشته‌اند که بخشی از آن به برچیدن جامع تحریم‌ها برمی‌گردد؛ مخصوصاً در رابطه با بانک‌های بزرگ این نقص‌ را می‌بینیم، اما بانک‌های درجه دو و سه در حال کار هستند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد آنها یک اضطرابی را برای سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد کرده‌اند و با وجود توصیه‌هایی که در این رابطه دارند، در پشت صحنه این اضطراب را تشدید می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه در لابلای اظهارات و عمل آنها به دست می‌آید، این است که همزمان با توافق هسته‌ای، عملیات نفوذی را به ویژه از جهت نظامی سامان می‌دهند تا هیمنه کاری آنها را در منطقه نشان دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала