برای فرار از آفتاب سوختگی چه بخوریم؟

© Flickr / PROEvo Flashотдых на пляже
отдых на пляже - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در این روزهای گرم و آفتابی تابستان ، کم نیستند افرادی که از آفتاب زدگی و آفتاب سوختگی رنج می بردند. پس بهتر است قبل از آنکه دچارش شوید از بروزش جلوگیری کنید. می توانید از یخچال خانه تان شروع کنید

خوشبختانه برخی از غذا ها بدن شما را در برابر این پدیده مقاوم می سازند. عصر ایران به نقل از مجله سلامت لیستی از این مواد غذایی تهیه کرده است:


سیب زمینی:
مصرف مقدار کمی از سیب زمینی در برابر آفتاب سوختگی مفید است و ترکیبات نشاسته ای آن به بهبود آفتاب سوختگی کمک می کند. می توانید یک عدد سیب زمینی خام را برش داده و آنرا روی نواحی بدن که دچار آفتاب سوختگی شده است بمالید. برای درمان سریعتر کافی است سیب زمینی خام را رنده کرده و به عنوان پماد استفاده کنید.


جوی دوسر:
این ماده غذایی تسکین دهنده بسیار مفیدی است. یک پیمانه جوی دوسر آسیاب شده را در وان آب سرد بریزیدو خودتان در آن دراز بکشید.


چای سبز:
ترکیب کاتچین درون چای سبز بدن را در مقابل تابش های مضر خورشید محافظت می کند و تانیک اسید موجود در آن ، درد حاصل از آفتاب سوختگی را تسکین می دهد. نوشیدن تنها دوپیمانه چای سبز در روز از اثرات مضر تابش خورشید جلوگیری می کند. اگر پوست صورتتان در اثر آفتاب سوخته است ، دو کیسه چای سبز را در آب سرد خیس کنید و روی پوست خود بگذارید.


انار:
منبع غنی از الاژیک اسید است که می تواند پوست شما را از آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید مراقبت نماید. در طول ماه های گرم تابستان ، حتما انار بخورید. خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان آن می تواند یک لایه محافظتی دیگر به پوست شما اضافه کند.


توت فرنگی و تمشک:
تانین موجود در خانواده توت ها به کاهش نشانه های آفتاب سوختگی کمک می کند. توت فرنگی رسیده را له کنید و در نواحی آفتاب سوختگی بگذارید و چند دقیقه بعد آنرا بشویید.


خیار:
خیار تشنگی شما را برطرف کرده و درد آفتاب سوختگی را تسکین می دهد. دچار آفتاب سوختگی شده اید همین الان یک عدد خیار را خرد کنید و روی پوست خود بگذارید.


گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی یک ماده عالی برای بدن است و در مقابل آسیب های نور خورشید از شما محافظت می کند. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که افراد با مصرف روزانه 5 قاشق غذاخوری غذاهای غنی از لیکوپن مانند گوجه فرنگی ، 25 درصد مراقبت طبیعی بیشتری از پوست خواهند داشت. از سس گوجه فرنگی روی غذاهایتان لذت ببرید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала