آیا برکسیت عامل نزدیکی اروپا به روسیه است؟

© REUTERS / Neil Hall Мужчина с флагом Евросоюза на улице Лондона после голосования по Brexit
Мужчина с флагом Евросоюза на улице Лондона после голосования по Brexit - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه Lettera 43 ایتالیا می نویسد : اگر اتحادیه اروپا موفق نشود مشکلات داخلی و اختلاف نظرهایی را که به برکسیت منجر شده است حل و فصل نماید ، آنوقت واقعا فروپاشی رخ خواهد داد. و روسیه بدون شک در این بازی نقش دارد. چرا که ضعف اروپا ممکن است به خاطر امتناع از همکاری ترانس آتلانتیک به نفع نزدیکی به روسیه باشد.

Lettera 43 می نویسد: روسیه و اتحادیه اروپا هیچ گاه دوستان بزرگی نبودند. پس از حوادث اوکراین ارتباطات بین آنها به طور جدی وخیم شد. بنابراین تعجب آور نیست که کرملین در تمایز از غرب معتقد است که برکسیت و عواقب آن آنقدرها هم دراماتیک و غم انگیز نیست.

brexit - اسپوتنیک ایران
بریتانیایی ها به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند
اگر به عقیده ی ولادیمیر پوتین، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، "فاجعه ی عظیم ژئوپلیتیکی قرن بیست" است، در غرب هم یک نفر خروج بریتانیا را از اتحادیه اروپا " فاجعه ی عظیم ژئوپلیتیکی قرن بیست و یک" نامید.
این روزنامه می نویسد ، ضعف یکی از مهره های و متعاقبا قوی تر شدن بقیه به نفع روسیه است. در عین حال مسکودر بیانیه های رسمی خود کاملا بی طرفانه برخورد کرد. نمایندگان روسیه خاطر نشان کردند که روسیه به ثبات اقتصادی اتحادیه اروپا علاقه منداست از آنجا که در صورت بحران اتحادیه اروپا عواقب آن گریبان روس ها را هم می گیرد.
در چشم انداز کوتاه مدت احتمال لغو تحریم های ضد روسی وجود دارد. اما در چشم انداز طولانی مدت برکسیت ممکن است مسائل مهم تری را باعث شود: " آیا اروپای ضعیف و قطعه قطعه شده در حیطه ی نفوذ ترانس آتلانتیک باقی می ماند و یا به روسیه نزدیک خواهد شد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала