کودکان و نوجوانان قربانیان صفحات جعلی چهره های سرشناس

© REUTERS / Dado RuvicОтражение логотипа Facebook в глазах ребенка
Отражение логотипа Facebook в глазах ребенка - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از آفتاب‌‌نیوز :سرهنگ کامبیز اسماعیلی، رییس پلیس فتای استان کرمان در این‌باره گفت: کاربران مراقب صفحه‌های جعلی چهره‌های معروف هنری و ورزشی باشند، چرا که بسیاری از صفحات چهره های معروف جعلی است و با عضویت کاربران در این صفحه احتمال افتادن در دام مجرمان سایبری بسیار زیاد است.

وی افزود: خانواده ها ضمن نظارت بر فعالیت سایبری کودکان و نوجوانان، حتما به فرزندان خود آموزش‌های لازم در خصوص این صفحات را بدهند تا فرزندانشان قربانی سودجویان فضای سایبر نشوند.
اسماعیلی با بیان اینکه یکی از مهمترین قابلیت‌های فضای سایبری جعل هویت است، گفت:‌ بنابراین کاربران نباید به راحتی به افراد غریبه در فضای سایبری اعتماد کنند و باید روابط خود در این فضا را محدود کنند. اعتماد در فضای مجازی بر اساس اطلاعات موجود در صفحات و سایت‌ها می‌تواند برای کاربران پیامدهای ناگواری داشته باشد.
رئیس پلیس فتای کرمان اظهار کرد: متاسفانه قربانیان این صفحات جعلی، اغلب کودکان و نوجوانان هستند که به راحتی اعتماد و فکر می‌کنند که صفحه چهره مورد نظر آنها مربوط به خود وی است، غافل از این که این گونه نیست.
وی به کاربران توصیه کرد: از واریز وجه نقد طی تقاضای این افراد در شبکه های اجتماعی تحت هر عنوانی خودداری کنند و همچنین از ارسال عکس و مطالب شخصی و محرمانه برای این صفحات اجتناب کنند و به هیچ عنوان قرار ملاقات حضوری با آنان نگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала