پیک نیک با ارکستر

© Sputnik / Ruslan Krivobokفستیوال موسیقی در فصل تابستان
فستیوال موسیقی در فصل تابستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسیقی کلاسیک جزئی از پیک نیک دوستداران اثار کلاسیک می شود.

در فصل تابستان،  موسیقی نیز  ترجیح می دهد از توی سالن ها و تالارها به طبیعت بیاید.  موسیقی جاز و روک سالهاست  که در فصل تابستان،  موسیقی زیر آسمان باز شده اند و موسیقی کلاسیک نیز   از این سنت  پیروی می کند.  جشنواره تابستانی  تحت عناوین «  موسیقی بر چمن» و یا « پیک نیک  با ارکستر»  بخودی خود گویاست.  کنسرت ها در  کاخ ها و خانه های اشرافی کلاسیک برای علاقمندان  یک سورپریز  و هدیه  جالب است.

در کاخ های « کوسکووا»، «آرخانگلسک» و تساریتسینو» و « مورانووو» و آستافیوو» کنسرت های موسیقی کلاسیک برگزار می شوند. خانه های اشرافی و کاخ های روسی  از نظر معماری و پارک های خود  بهترین جا برای برگزاری کنسرت هستند. در این کاخ ها  همیشه  روح و نص  اعصار  و سبک زندگی درباری حفظ شده است. در کاخ های « مورانوا» و « آبرامتسووا» و « کوسکووا»  ، تابلوهای  زیبا   و کتابخانه های  بی نظیر و کلسکیون  چینی  نفیسی  قرار دارند. دکور داخل کاخ ها — تالارهای آینه، سالن های گرد،  ستون دار و پارکت های رنگین از انواع نادر چوب  و گچ کاری های روی سقف  و لوسترهای کریستالی ، بیننده را به قرن های گذشته می برند.

در بین کتاب ها  و دستنوشته ها  می توان  دفاتر نت را پیدا کرد  که جزء لاینفک  زندگی درباری بود.  همانا این آثار  نوازندگان معاصر را بسوی خود می کشانند و یک برنامه منحصربفرد متولد می شود: « کنسرت های عصر یکاترینای کبیر»، « نوازندگان درباری: آثار مشهور فراموش شده» و یا « موسیقی فرعون ها و پادشاهان».  گروه های مجلسی مانند Cantus Firmus», «Pratum  Integrum», «Da camera e da chiesa" » برنامه های جالبی را عرضه می کنند.

 مجتمع کاخ- پارکی « کوسکووا» یکی از اولین کاخ هایی است که فصل موزیکال تابستانی را افتتاح می کند.  کنسرت های «  شبهای ارگ» یکی از  محبوب ترین کنسرت ها در بین دوستداران موسیقی است.  در طول تابستان  علاقمندان به موسیقی کلاسیک می توانند  در حال و هوای موزیکال  قرن 18 غوطه ور شوند و  خود را یکی از مهمنان  کاخ دوک شرمیتیف  احساس کنند که زمانی صاحب این کاخ زیبا بود.  حضار می توانند از  دیدن معماری زیبا و منظره پارک  و نوای موسیقی لذت ببرند.

 در سال جاری جشنواره موزیکال  که به ابتکار یلنا پریوالووا- اپشتین نوازنده ارگ و  رهبر هنری  جشنواره برگزار می شود  7-مین سالگرد خود را جشن می گیرد.  در تالار آینه  کاخ ، ارگ سه متری  الکترونی Viscount Jubilate 332 مونتاژ  می شود که امکان اجرای آثار  آهنگسازانی از  دوره باروکو تا قرن 20 را ممکن می سازد.

در تالار آینه، جشنواره دیگری  نیز برگزار می شود  که آن را « پیروزی کلاسیک» می نامند.  در این جشنواره، پیانیست ها، نوازندگان  ویلون، ویولن سل، با همراهی ارکستر مجلسی  « اورفاریون» هنرنمایی می کنند. آثار موزیکال « بورتنیانسکی»، ویوالدی و موتزارت  به بهترین وجه  یکی از  اجزاء تزیینی  دکور  کاخ می شوند. مهمانان قبل از ورود به تالار آینه می توانند در پارک کاخ گردش کنند  و از دیدن برکه های زمردین و بوته های  زیبای گلها و مجسه های مرمری آن لذت ببرند. چنین شب موزیکالی مدت زیادی  در خاطره ها حفظ می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала