تماس موجودات فضایی با زمین

© Fotolia / Nikolaynبشقاب پرنده
بشقاب پرنده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موجودات فضایی پس از 1500 سال با زمینیان تماس خواهند گرفت.

اگر شما بیصبرانه منتظر تماس  موجودات فضایی هستند ، خبر بدی برایتان داریم.  اخترشناسان دانشگاه « کورنل»  معتقدند که  موجودات فضایی پس  از 1500 سال با زمینیان تماس خواهند گرفت.

 مطابق با ارزیابی ها، حداقل  500 quintillion (عدد یک با 18 صفر به توان 2)  ستاره  شبیه خورشید  در فضا وجود دارد  که  100 quintillion، می تواند در نواحی مسکونی قرار داشته باشد که شبیه زمین اند.  جای تعجب نیست که بشریت سالهاست  با این سوال دست بگریبان است که آیا  در جای دیگری تمدن  هوشمند وجود دارد یا نه  و دائما سیگنال های خوشامد گویی به فضا ارسال می کند.

انسان با صدای بلند   موجودیت خود روی سیاره زمین را اعلام می کند و سیگنال های رادیویی را بهر سو می فرستد.  سیگنال های زمینی می بایست تا کنون تا شعاع 80 سال نوری  از زمین تا 8531  ستاره  و صدها سیاره  مناسب برای زندگی رسیده باشند.  اما تا کنون پاسخی دریافت نشده است.

 موضوع   این است که سیگنال های زمینی  را می توان قطره ای در دریای فضایی دانست.  فقط در راه شیری بیش از 200 میلیارد ستاره  وجود دارد  و میلیارد سیاره شبیه زمین.

کارل ساگان،  اخترشناس  مشهور و  دوستدار علم،  زمانی گفت که ما روی سیاره کوچکی در نزدیکی ستاره  نه چندان جالبی  در گوشه ای از  گیتی زندگی می کنیم  که  ستارگان و سیارات  بمراتب بیشتر از  ساکنان زمین در آنجا وجود دارند.

 پرفسور Yervant Terzian و دانشجوی وی اِوان سالومونیدس  معتقدند که  زمینیان فقط باید صبر کنند.

 روز 16 ماه  ژوئن در نشست  انجمن فضایی آمریکا  در شهر « سان دیگو»  محققان  گزارشی در باره  مقالات منتشر نشده  خود  تحت عنوان «  تجزیه و تحلیل  احتمالات پاردوکس فرمی»  را  معرفی کردند.  فیزیکدان  انریکو  فرمی در سال 1950 میلادی  با وجود احتمال زیاد  وجود تمدن های  پیشرفته  از نظر فناوری در گیتی، به فقدان  آثار آشکار موجودات فضایی  توجه نشان داد.

 در تحقیقات جدید،  پارادوکس  فرمی در کنار  اصول فرمولبندی شده  نیکلای کوپرنیک  دانشمند قرن16 قرار  می گیرد. مطابق با نظریه وی  تمام  خصوصیات فیزیکی زمین  هیچ چیز  غیر عادی و منحصربفردی نیست  و در گیتی  از این نوع سیارات زیاد هستند. در نتیجه اخترشناسان به این نتیجه رسیدند  که  می توان  تا سال 3500 سیگنالی از فضاییان دریافت کرد.  در آن زمان  امواج رادیویی  نیمی از کهکشان را پوشش خواهند داد.

به عقیده متخصصان حتی اگر موجودات فضایی سیگنالهای زمینی را دریافت کنند، آنها  برای رمزگشایی علایم زمینی نیاز به زمان دارند.

سالومونیدِس گفت: « پاسخ را می توان در هر زمانی دریافت کرد اما احتمالا  این سیگنال پس از 1500 سال دریافت خواهد شد.  تا آن زمان ما خود را یگانه موجودات  گیتی خواهیم دانست، حتی اگر این موضوع واقعیت نداشته باشد.  اما اگر ما از شنیدن و دیدن  دست برداریم  ممکن است  سیگنال را نادیده بگیریم. از اینرو  جستجو باید ادامه یابد».

شایان ذکر است که  متخصصان نمی خواهند بهر ترتیبی شده با  تمدن های غیر زمینی تماس برقرار کنند.  زیرا تمدن های دیگر نیز در حال  جستجو هستند و  احتمالا آنها  ما را پیدا خواهند کرد.  در این رابطه  انسان شناسان  و طرفداران اینگونه تحقیقات پیشنهاد می کنند با کمک  سپر لیزری از توجه فضاییان بدور بمانیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала