نامه شهروند روسیه به ترامپ

© Fotolia / Avantgardeنامه
نامه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای ترامپ، فلیکس کولسکی شهروند روسیه این نامه را برای شما می نویسد .

فلیکس کولسکی شهروند روسیه  می داند جنگ یعنی چه. پدربزرگش 5 پسر داشت که فقط یک نفر از آنها از جبهه جنگ جهانی دوم، زنده به خانه برگشت. پدر کولسکی در جبهه جنگ کشته شد.  فلیکس مدتی بعد از اعزام او به جبهه در  سال 1941 میلادی بدنیا آمد. وی با یادآوری  خاطرات  خود در باره قربانیان  اتحاد شوروی  که 27 میلیون  نفر بودند  گفت: «  نسل ما احیا نشده است.  از اینرو ما  مخالف جنگ هستیم».  وی تصمیم گرفت در جلوگیری از  فاجعه بزرگ جدید به روسیه کمک کند. از اینرو نامه ای بدین مضمون برای  دونالد ترامپ فرستاد. نامه با چنین جمله ای آغاز می شود:

« آقای دونالد ترامپ محترم، فلیکس  کولسکی شهروند ساده  روسیه این نامه را برای شما می نویسد».

   وی از شهر صنعتی  اورال  واقع در کوهپایه « کولسکی» بر جریان  کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری  آمریکا نظارت می کند  که نهایتا به این نتیجه رسید: «  از تمام کاندیدهای ریاست جمهوری، ترامپ یگانه کاندید  قابل اعتماد است».

 او در ادامه نامه خود نوشت: « شما  که حرفه پدر در  رشته ساخت و ساز را ادامه دادید،  به موفقیت های زیادی دست یافتید و ثروت خود را افزایش دادید. (کولسکی ترامپ را تجسم گر  ایده آمریکایی ساده می داند)  شما تجسم گر  سیمای  کارگر آمریکایی  هستید که می توان سرنوشت  ملت آمریکا و کشور  را به دست او بسپاریم».

در عین حال،  کولسکی انتخاب کننده ای است  که فقط یک موضوع برایش مهم است (هر چند او نمی تواند در انتخابات آمریکا شرکت کند). او مخالف جنگ با آمریکاست و  ترامپ نیز خواهان جنگ با روسیه نیست.  او می نویسد: « شما تنها کاندید ریاست جمهوری هستید  که از خطر  نظامی روسیه صحبت نمی کند. آمریکا با  دارابودن پتانسیل قوی نظامی  و  اقتصاد پیشرفته در جهان،  همیشه می تواند  دشوارترین مسائل را از راه مسالمت آمیز حل و فصل کند.  22 ماه مارس سال 2016 میلادی شما گفتید: « من می خواهم مناسبات ما با  تمام کشورها  بهتر باشد ، همینطور هم خواهد بود. مناسبات ما بهتر خواهد بود… اگر بتوانیم مناسبات خود را با روسیه  بهتر کنیم ، عالی خواهد شد».

ترامپ یگانه سیاستمدار آمریکایی نیست که بطور علنی از  قصد خود جهت روبراه کردن مناسبات  با پوتین،  توسعه  روابط با وی و روسیه صحبت می کند.  سخنان محبت آمیز  ترامپ در باره پوتین  مدافعان  سیاست خارجی آمریکا  را به وحشت انداخت و در جریان کارزار ماقبل انتخاباتی جنجال به پا کرد.  ترامپ از پوتین تعریف کرد و پوتین وی را  سیاستمدار  « با استعداد » و « جالبی» نامید.  هیلاری کلینتون  در سخنرانی  چندی پیش خود در وزارت امور خارجه  به این موضوع اشاره کرد  و ترامپ را به دلیل این گفته که « اگر می خواستم نمره ای به پوتین به  عنوان رئیس جمهور بدهم، به او نمره «20» می دادم» ، مورد تمسخر قرار داد  و گفت: « اگر تو نمی فهمی  با کی طرف هستی ، یک لقمه چپ اطرافیان پوتین خواهی شد».

کولسکی امیدوار است که شخصی در آمریکا به قدرت برسد که  روسیه را دشمن نداند  و دو کشور به  روابط دوستانه بازگردند.  در نامه خود توضیح می دهد که هر چند آمریکا  هزینه زیادی خرج ناتو  می کند و از  روحیات ضد روسیه ای  دسیسه بازان و فتنه گران دفاع می کند، روسیه و آمریکا — یگانه  متحدان طبیعی  تاریخی هستند.  آمریکا کمک بزرگی در  زمان جنگ جهانی دوم به  اتحاد شوروی رساند. « در زمان جنگ  داخلی سال های 1865-1861  بین شمال و جنوب…روسیه با موافقت  دولت آبراهام لینکلن — یک اسکادریل   به  بندر سان فرانسیسکو  اعزام کرد  و یک اسکادریل  دیگر به بندر نیویورک.  این امر  مانع از  دخالت نظامی  انگلستان و فرانسه شد و حمایت جدی  اخلاقی برای آمریکایی ها بود.

 با توجه به  اوضاع کنونی در جهان،  ما نیاز به سیاستمداران صالح و آرام و با اراده قوی  داریم که بتوانند  مسائل روز را بطور مسالمت آمیز حل و فصل کنند.  دونالد ترامپ می تواند  چنین شخصی باشد.  امیدوارم  که ملت آمریکا دونالد ترامپ را  به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب کند.  من حاضرم  کمک مالی به میزان 100000 روبل (حدود 1500 دلار)  را به بنیاد انتخاباتی  دونالد ترامپ واریز کنم. امیدوارم که جامعه آمریکا  گفته های مرا درک کند.  نمی خواهم هموطنانم دچار  سرنوشت 27 میلیون نفر  شهروند کشته شده اتحاد شوروی  در زمان جنگ جهانی دوم شوند».

کولسکی  نامه خود را در پاکت گذاشت و به کاتیا نوه 19 ساله خود  داد. کاتیا آن را  به زبان انگلیسی ترجمه کرد  و  به کنسولگری  آمریکا داد که در  فاصله 2 ساعت راه از محل زندگی  پدربزرگش قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала