سفر گردشگران روسیه و ایران به سوریه

© Sputnik / Valeriy Melnikovدمشق
دمشق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اماکن زیارتی سوریه به ویژه برای زائران جذاب هستند.

با وجود از کار افتادن بخش توریسم  و ویرانی  مهمترین اماکن گردشگری  در سوریه،  مقامات کشور قصد دارند  گردشگران خارجی را به  سوریه برگردانند.

بوشر یزِدجی  Bushr Yazedji وزیر  توریسم کشور سوریه  در مصاحبه با رادیو « سپوتنیک» گفت که  سوریه از  پتانسیل زیادی در  « جان تازه بخشیدن» به  توریسم و  بازسازی  اماکن اصلی  گردشگری برخوردار است.

یزدجی در توضیح گفت: «  پس از آزادسازی چند محله مسکونی از  وجود شبه نظامیان  که تا قبل از جنگ  از اماکن گردشگری بودند،  ساکنانی که به آنجا برگشتند برای  آغاز کار در عرصه  خدمات گردشگری ابراز آمادگی کردند».

 به گفته وزیر توریسم،  این برنامه  جلب سرمایه  خارجی  در بخش توریسم  را در برمی گیرد  که باعث تشجیع کردن  این حیطه  و  جلب توریست های خارجی  از کشورهای مختلف جهان خواهد شد.  سرمایه گذاران باید  پروژه های گردشگری  در سوریه  ایجاد کنند  که پس از آن  گردشگران خارجی دوباره به  سوریه برخواهند گشت.

« متأسفانه کار ما  در جلب  سرمایه گذاران  روسیه  بحد کافی نبوده است ، هر چند آنها  از نظر سرمایه گذاری در تمام جهان  معروف هستند.  اما اطمینان داریم که  در آینده،  بیشترین سهم پروژه های  توریسم در سوریه به سرمایه گذاران  روسیه  تعلق خواهد داشت».

به گفته وزیر توریسم سوریه، شهروندان روسیه از جمله اولین گردشگران بالقوه خواهند بود که به  استراحت در منطقه از نظر آب و هوایی شبیه روسیه عادت دارند. علاوه بر گردشگران روسیه،  گردشگرانی از چین، ایران، آفریقای  جنوبی و دیگر کشورها برای استراحت و سفرهای توریستی به سوریه جلب خواهند شد.

« ما با  سفرای این کشورها دیداری داشتیم  و موافقت  آنها  در اجرای این برنامه و  پیشنهاداتی در خصوص همکاری در رشته گردشگری بین  کشورها را دریافت کردیم.  ما چند محل جذاب توریستی برای سرمایه گذاری به شرکت های  ذینفع روسی پیشنهاد کردیم.  اماکن زیارتی  سوریه به ویژه جذاب هستند  که دمشق، شهر مبدا  در تور  زیارتی خواهد بود.  زائران از آنجا می توانند راهی  اورشلیم و عمان و دیگر اماکن زیارتی بشوند».

 وزیر گردشگری سوریه در صحبت با رسانه ها گفت  وزارتخانه روی  طرح ایجاد سازمان تأمین امنیت  گردشگران  و  سرمایه گذاران خارجی در سوریه  کار می کند.  به گفته وی  چنین سازمان محافظتی  مسئول  امنیت گردشگران  در  نقاط مرزی  و فرودگاه ها خواهد بود. مقامات سوریه   در همکاری با  سازمان  جهانی توریسم روی اجرای این پروژه کار می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала