قیام گرسنگی در ونزوئلا

© REUTERS / Marco Belloقیام گرسنگی در ونزوئلا
قیام گرسنگی در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت تخم مرغ مساوی قیمت طلاست.

به گزارش « نیویورک تایمز» در ونزوئلا قیام گرسنگی زیاد اتفاق می افتد.  مطابق با اطلاعات این روزنامه  حداقل 50  غارت  توده ای  مغازه های  مواد غذایی  طی دو هفته اخیر به ثبت رسیده است.  دهها  کارخانه از بین رفته اند.  87 درصد ساکنان ونزوئلا  می گویند که آنها  برای  خرید غذای کافی پول ندارند.

در مقاله از اقدامات بیسابقه در حفاظت از فروشگاه ها و  نان پزی ها  تعریف می شود.  سربازان  کامیون های حامل مواد غذایی  را  همراهی می کنند  و پلیس از گلوله های پلاستیکی برای پراکنده کردن  شهروندانی  که به داروخانه ها و مغازه ها حمله می کنند، استفاده می کند.

بر طبق  داده های مرکز  اسناد و مطالعات اجتماعی ، حدود 72 درصد  حقوق ماهانه  ساکنان ونزوئلا صرف  خرید مواد غذایی می شود.

نیکولاس کاسئو نویسنده  مقاله گفت: اگر از  مردم بپرسید ، آخرین بار  کی غذا خوردند ، خیلی ها  به شما خواهند گفت که امروز  لب به غذا نزده اند».

او خانواده ای را مثال زد که 5 کودک  از سن 1 تا 11 سال دارند.  لیدی کوردوف  مادر بچه ها گفت: «  بچه هایم می گویند  گرسنه هستند و تنها چیزی که من می توانم به آنها بگویم این است که صبورانه گرسنگی را تحمل کنند».

گابریئل  مارکیز 24 ساله که در زمان « رونق نفتی»  بزرگ شد  یک واقعیت جدید را برای خود کشف کرد: «  قبلا در زمان کارناوال ها  بشوخی تخم مرغ به همدیگر پرت می کردیم.  حالا قیمت تخم مرغ مثل طلاست».

لوسیلا فونسکا ساکن دیگر  شهر « کومانا»  در باره این وضعیت اندوهناک  شوخی کرد و گفت: « ما همه رژیم داریم.  غذا نیست، هیچی  نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала