گرم شدن اقلیم و گرسنگی

© AFP 2023 / Stringer گرسنگی در آفریقا
گرسنگی در آفریقا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گرم شدن اقلیم به کمبود مواد غذایی در جهان منجر خواهد شد.

گروهی از  متخصصان دانشگاه « لیدس» بریتانیا  اعلام کردند  که پس از دو سال  تغییر اقلیم  بر  سطح  محصول  ذرت  و حبوبات در آفریقا تأثیر خواهد گذاشت و 10 سال بعد  گرم شدن اقلیم بر سطح تولید انواع دیگر محصولات کشاورزی  تأثیر خواهد گذاشت.  این امر به  گرسنگی در آفریقا و  کمبود مواد غذایی  در سایر نقاط جهان  منجر خواهد شد.

 به گفته متخصصان،  کاهش سطح تولید گیاهان  مختلف با افزایش  دمای متوسط  هوای قاره آفریقا  در دوره  رشد آنها مرتبط است.  در زمان برداشت محصول، میزان زیست توده حداقل است که طبیعتا  تأثیر منفی بر فراوانی محصول خواهد گذاشت.

بر طبق مدل آب و هوایی  طراحی شده توسط  متخصصان،  در 30-10 سال آینده  کاهش سطح محصولات کشاورزی تا حدی خواهد بود  که بر کل جهان تأثیر خواهد گذاشت.  در عین حال کاهش پخش گازهای گلخانه ای  باعث متوقف شدن این  روند نخواهد شد و فقط تا حدی آن را کند خواهد کرد. متخصصان به عنوان یکی از گزینه های حل این مسأله  ساخت انواع جدید ذرت و حبوبات را پیشنهاد می کنند. اما برای کارا بودن این پیشنهاد باید سریع عمل کرد.  استفاده از انواع جدید  ذرت و حبوبات  یک روند کند است، در حالی که  گرم شدن اقلیم  به ویژه در آفریقا  تأثیر منفی خود را  بزودی  نشان خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала